Red crystal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sauser
    • May 2009
    • 133

    Red crystal

    Hejsan
    jag funderar på att införskaffa Red crystal räkor till mitt avarium där jag har bland annat scalar,dvärg ciklider,5 st pansar malar och en annan mal( kan ej namnet på malarna...
    skulle det funka att ha dom där i eller kommer dom äta på räkorna?
    Mvh Robin Brännström
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det blir ett dyrt foder...då är det bättre att ha ett eget kar till räkorna.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • sauser
      • May 2009
      • 133

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Det blir ett dyrt foder...då är det bättre att ha ett eget kar till räkorna.

      Försent...... dom på djuraffären sa att det skulle gå kanon... köpte 5 st...
      nu är det en halv kvar.. ska ner och klaga och kräva pengarna tillbaka förklarade vilka fiskar jag hade och allt men dom sa att dom skulle funka kanon...
      men men
      fiskarna ser nöjda ut i allfall:P
      Mvh Robin Brännström

      Kommentar

      • Martin85
        • February 2008
        • 465

        #4
        Testade själv att släppa ner en håvning av fullvuxna räkor till mina scalarer som bara var 6-7cm höga, dvs halvvuxna.

        Ingen räka nådde botten vill jag minnas. Testade inget mer

        Det blir nog rätt dyrt i längden då redan vuxna exemplar bara har max 6-12 mån kvar att leva och med de fiskarna som sällskap skulle avkomman inte ha en chans även om föräldrarna hade lämnats i fred.

        Och räkor som känner sig minsta hotad gömmer sig lätt. Inte så kul heller.

        Driv upp lite räkor i ett eget kar med räksäkra filter och ge dem en chans. Då kommer de troligen bli många och det snabbt

        Ev överskott av räkor kan du sen testa med men troligen blir allt mat även om du släpper ner på natten och ger dem en ärlig chans att gömma sig i mörkret.
        Senast redigerad av Martin85; 09 November 2009, 17:06.

        Kommentar

        • Combat.Pippi
          • December 2007
          • 45

          #5
          här går det några körsbär tillsammans med tre fullvuxna guldgurami två honor av dvärggurami två kampfisk honor massor med stora malar... dessa körsbärs räkor försöker jag att ta ut tror hela tiden att jag tömt... men icke sa nicke snart ser man nya som vuxit upp och har rom troligtvis kom de dit med en växt som planterades och nu blir jag inte av med dem i karet... så jag säger japp de kan klara sig om de har tillräkligt med gömställen..... gömmer sig i växter och under stenar och annat så massor med sånt då klarar de sig... i alla fall här.....

          Kommentar

          Arbetssätt...