Få bort snäckorna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Få bort snäckorna?

    Har en stor Javamossa fastvuxen på en rot. Är nu så att jag vill flytta javamossan från ett akvarium till ett annat utan att få med alltför många ohyressnäckor.

    Frågan är hur man får ur snäckorna ur mossan utan att förstöra den eller att det krävs för mycket arbete?
  • Estetfjortiz
    • March 2009
    • 365

    #2
    stoppa dit en anentome helena så är snäckorna borta efter någon timme
    HETER NU MERA UNDERVATTEN!

    Kommentar

    • maria_
      • March 2007
      • 2867

      #3
      Det var väl ändå lite väl optimistiskt?
      Med vänlig hälsning,
      hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

      Kommentar

      • Estetfjortiz
        • March 2009
        • 365

        #4
        haha kanske det men anentome helena är ju väldigt duktiga och snabba på att få bort ohyressnäckor jag har 4 i mitt 54 l akvarium och det tog dem 1 dygn att få bort alla ohyressnäckor som var där
        HETER NU MERA UNDERVATTEN!

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          testa om du kan spola javamossan i kranen och se om du kan få bort så många snäckor du kan.
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • solis
            • July 2008
            • 5064

            #6
            Lägg mossan i en burk med kallare vatten än du har i karet så brukar dom krypa ur mossan, men om där är ägg så är nog äggen svårare att få bort.
            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

            Kommentar

            • maria_
              • March 2007
              • 2867

              #7
              Ursprungligen postat av Estetfjortiz
              haha kanske det men anentome helena är ju väldigt duktiga och snabba på att få bort ohyressnäckor jag har 4 i mitt 54 l akvarium och det tog dem 1 dygn att få bort alla ohyressnäckor som var där
              Hur många ohyresnäckor fanns där då, två? Jag har snarare fått intrycket att de är väldigt långsamma. Det brukar ta ett par dagar för en helena att äta upp en malaysisk sandsnäcka här. Dock så har jag märkt att andra snäckor börjar hålla sig gömda när man släpper ner Anentome Helena, så man ser dem inte lika mycket, även om de finns där.
              Med vänlig hälsning,
              hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

              Kommentar

              Arbetssätt...