Finns det några mindre sötvattenskräftor/krabba?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • xitele81
    • June 2009
    • 155

    Finns det några mindre sötvattenskräftor/krabba?

    är på jakt efter en kräfta/krabba som kan passa ihop med ciklider nån som inte behöver land.
    nå finns det nån?
    I karet!
    Dinghani, Saulosi, Chilumba red top, Golden labidochromis, Hongi, Rödzebra (speciell avelsform), cynotilapia afra.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Kräftor är inte tillåtna i Sverige. Den s.k. malawikrabban fungerar med lite större ciklider.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • xitele81
      • June 2009
      • 155

      #3
      signal och flodkräftan då??
      I karet!
      Dinghani, Saulosi, Chilumba red top, Golden labidochromis, Hongi, Rödzebra (speciell avelsform), cynotilapia afra.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av xitele81
        signal och flodkräftan då??
        Jo de klart dom är tillåtna, men dom är ju inte så himla snygga så dom brukar man inte hålla.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Riddaren
          • June 2009
          • 126

          #5
          Om jag inte minns helt fel så släpper kräftor ut ett farligt ämne när de avlider, vilket kan leda till att ännu fler kräftor dör. Har detta någon effekt på akvariets fiskar ifall man nu faktiskt skulle försöka?
          ______________________________________________
          540 L + 540 L + 47 L
          Entusiastisk amatör

          Kommentar

          • myslas
            • February 2008
            • 672

            #6
            Patrik Steen har haft signalkräfta i akvarium har jag för mig. Den stora svårigheten är väl att hålla nere värmen. Tillsammans med fiskar går det nog inget vidare.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Ursprungligen postat av Riddaren
              Om jag inte minns helt fel så släpper kräftor ut ett farligt ämne när de avlider, vilket kan leda till att ännu fler kräftor dör. Har detta någon effekt på akvariets fiskar ifall man nu faktiskt skulle försöka?
              Nja det tror jag inte riktigt på (fast jag vet definitivt inte) - mer än att när alla djur dör i ett akvarium så förorenas vattnet när djuret ruttnar.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              Arbetssätt...