Färgens utveckling på växande Tigerräklingar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • starcastle
    • June 2008
    • 234

    Färgens utveckling på växande Tigerräklingar?

    Är det någon som vet hur stora Tigerräkornas räklingar är när man börjar se tigrering?

    Mina största blå tigeryngel är nu ca 5 mm och helt färglösa.

    Mina största räklingar bland Supertiger Orange Tail är omkring 8 mm och helt gula. Ingen tigrering.

    Nån som har nån erfarenhet?
    Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
    Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L
  • j@nne
    • September 2008
    • 71

    #2
    Ursprungligen postat av starcastle
    Är det någon som vet hur stora Tigerräkornas räklingar är när man börjar se tigrering?

    Mina största blå tigeryngel är nu ca 5 mm och helt färglösa.

    Mina största räklingar bland Supertiger Orange Tail är omkring 8 mm och helt gula. Ingen tigrering.

    Nån som har nån erfarenhet?
    jag var nere i Tyskland hos en odlare som hade massor med blue tiger, och det var bara en liten del av alla hans räkor som blir blå, dom flesta är genomskinliga/ svagt blåaktiga. Därav det dyra priset på riktigt fina "deepblue tigers"
    There be shrimp!
    www.shrimpzone.com

    Kommentar

    • starcastle
      • June 2008
      • 234

      #3
      Jag fick höra på annat håll att tigerräklingar inte börjar visa färg o tigrering förrän dom är ungefär en centimeter.

      När det gäller de blå tigrarna hade jag tur.
      Har köpt i 3 omgångar.
      De första totalt 17 är köpta (och betalda som) blå tiger.
      De 10 sista är köpta som mörkblå tiger.

      Det är bara det att ALLA mina tigrar har samma mörka blå färg, oavsett vad dom är köpta som
      Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
      Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

      Kommentar

      Arbetssätt...