Lite mer ancistrus yngel:p;)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nitra
    • November 2005
    • 39

    Lite mer ancistrus yngel:p;)

    Städade akvariet i tur och ordning,
    Lyfte på en kruka som jag hadde satt ner för en vecka sen ungefär,
    Ser med stora ögon hur det rammlar ner yngel som har lite av gulesäcken kvar, mina andra fiskar var fram snabba som tusan och började käka som galningar*buhu*,
    Lyckades rädda 17 stycken.

    Observera att jag är väääääldigt ny på denna front när det gäller akvarium och fiskar, teastade att sätta ner dessa småttinga i yngel akvariet där jag har guppy yngel, men förstog ganska snabbt att det var totalt kört då dom attackerade den första som jag la ner,så den fick jag plocka upp, har ringt runt som huuun för att försöka få tag på en yngel akvarium med pump, men har gått bet.

    Nu till min fråga har satt ner dom i en plast back, med det gamla akvarievattnet som dom kommer i från,
    lite grus på botten
    samt växter,
    eftersom jag inte har tillgång till någon pump och ekonomin är lite på botten, så har jag försett vattnet med en luft pump och två stora feta syre stenar, det är cirkulation på vattnet, tror ni att det räcker för att dom ska överleva?

    Just nu sitter dom ihop krupna i en hel hög, vad tror ni?
    Kan jag fortsätta att ha dom i det lilla hemmet jag ordnat så gott jag har kunnat, eller har ni några tips och ideer som ni vill dela med er av för att jag ska få så friska yngel som möjligt

    Varma Hälsningar/Niitra
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Jag tror det går bra att ha dem där, men sköt vattenbytena perfekt, och glöm inte att de blir hungriga när gulesäcken är slut!!! Ärter, broccoli, brysselkål är mums för små yngel.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • Nitra
      • November 2005
      • 39

      #3
      Ursprungligen postat av Mumin
      Jag tror det går bra att ha dem där, men sköt vattenbytena perfekt, och glöm inte att de blir hungriga när gulesäcken är slut!!! Ärter, broccoli, brysselkål är mums för små yngel.
      Tack snälla vänliga själ för att du tog dig tid att svara

      Värme och ljus/Nitra

      Kommentar

      Arbetssätt...