Pandamalar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sir Willow
    • February 2008
    • 39

    Pandamalar

    Jag har sex pandamalar. Trevliga och roliga fiskar minsann
    Tar mer än gärna emot tips och råd om hur man får de att trivas. Vad behöver de för att börja leka?
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Strömt vatten, kalla vattenbyten och tålamod

    Bli inte för förvånad om de helt plötsligt trillar av pinn så att säga . De har en tendens att för minsta lilla dö helt plötsligt. Jag kallar det "mystisk plötslig pandadöd"
    Känsliga rackare
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Mina simmar fortfarande runt och bökar i sanden Tror inte jag har tappat nå´n än, trots sällskap som kanske inte skulle rekommenderas. Men de får vara ifred för det mesta.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Ursprungligen postat av Micke_A
        Mina simmar fortfarande runt och bökar i sanden Tror inte jag har tappat nå´n än, trots sällskap som kanske inte skulle rekommenderas. Men de får vara ifred för det mesta.
        Skönt för dig
        Alla våra har dött. En efter en
        Bättre förhållanden i Göteborg kanske

        NIC har ju samma bekymmer så det kanske är nåt de inte gillar med vattnet här nere..
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ursprungligen postat av Nina82
          Skönt för dig
          Alla våra har dött. En efter en
          Bättre förhållanden i Göteborg kanske

          NIC har ju samma bekymmer så det kanske är nåt de inte gillar med vattnet här nere..
          Japp jätteskönt

          Ja, det kan ju vara vattnet, har en del stora rötter i, som nog hjälper till att få ner pH:t. De tycks hävda sig bra mot större och stökigare sällskap.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • stefan s
            • April 2008
            • 104

            #6
            Bli inte för förvånad om de helt plötsligt trillar av pinn så att säga . De har en tendens att för minsta lilla dö helt plötsligt. Jag kallar det "mystisk plötslig pandadöd"
            Känsliga rackare [/QUOTE]

            Har också drabbats av PMPD (Plötslig Mystisk PandaDöd)
            på en natt reducerades mina 10 pandor till 4.
            Nu är min favis istället Julii som fungerar utmärkt och jag tycker dom är mycket livligare än pandorna.
            Senast redigerad av stefan s; 11 June 2009, 08:37. Anledning: stavning
            70L Fisksoppa 110L Sällskapsakvarie. 25L sniglar
            Min zoon

            Kommentar

            • Sir Willow
              • February 2008
              • 39

              #7
              Jag har som sagt sex pandamalar och har haft dem i ett år snart (har ett 180 litersakvarium). De är friska och livliga.

              Kommentar

              Arbetssätt...