Varför simmar alla inn i ett hörn?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jonathan larsen
    • March 2003
    • 80

    Varför simmar alla inn i ett hörn?

    Jag har ett nytt 540Liters med en del konstiga malaktiga fiskar i.
    men det stresssande är att alla fiskar står och simar ner i vänstra framhörnet där det är så lite skydd som möjligt. varför? så nu är det ingen sand där längre.



    vaj?
    100L svenskt saltvatten. nu med massa anemoner i alla färger.
    540L tre små räkor och två små malar
    500L svamp
  • Sabina
    • January 2003
    • 481

    #2
    Hmmm, de låter ju stressade. Hur nystartat är akvariet? Vad har du för invånare? Hur är det med dina vattenparametrar? Är fiskarna alldeles nyisnläppta i sitt nya hem så kan de dels vara stressade av själva transporten och hanteringen. Ett annat skäl kan vara att ditt vatten skiljer sig från det vatten som de kom från innan du köpte dem. Sjukdom är ett tredje alternativ som orsak till deras beteende.

    /Sabina
    Mod är ofta brist på kunskap, medan feghet i många fall är baserad på god information

    Kommentar

    • phases
      • April 2003
      • 39

      #3
      Praktbotior i grupp visar samma beteende (lägger sig på varandra i ett hörn), om de inte har tillräckligt mycket grottor och liknanade att gömma sig i.

      Kommentar

      • jonathan larsen
        • March 2003
        • 80

        #4
        jag har ett nystartat kar med en del fiskar som jag fick till och några jag hade innan. dom kansje inte passar så bra ihop men dom får gå så ett tag till. dom jag ficj till var: 2 praktbotior, 2 siamesiska algätare, 2 piktusmalar, 5 morleti-botia(en blev uppäten), 4 stora vimsiga hajmalsliknade saker med korta spröt. och så hade jag en liten oskar, en liten knivfisk och en stor krabba innan. ph vet jag inte, men jag bor i söder om gbg. hårdhet vet jag inte heller.
        men jag hade dom i ett litet kar när jag gjorde iordning det stora och då var dom ganska lungna.

        100L svenskt saltvatten. nu med massa anemoner i alla färger.
        540L tre små räkor och två små malar
        500L svamp

        Kommentar

        Arbetssätt...