Nyinköpt L199, L401

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mazzi
    • October 2006
    • 364

    Nyinköpt L199, L401

    [ATTACH]17900[/ATTACH]

    [ATTACH]17901[/ATTACH]

    Min L401 hona har äntligen fått sällskap av en hanne! Dom går just nu i ett kar på 100l i hop om yngel Har endast ett innerfilter som pumpar 700l/h, ska jag skaffa ett ytterfilter eller räcker det med ett powerhead?
    Hur är det med pH och odling av Hypancistrus....behöver dom lägre pH eller går det bar runt 7 för odling?

    Hittade även 3st L199 som jag tycker är riktigt snygga!
  • AArvidsson
    • March 2008
    • 17

    #2
    Jag ser att vi bor rätt nära varann; var hittade du de där söta krabaterna?

    Kommentar

    • Mazzi
      • October 2006
      • 364

      #3
      4 tassar i Linköping! Har du några själv?

      Kommentar

      • AArvidsson
        • March 2008
        • 17

        #4
        En L260, en mindre flotta av Ancistrus sp. albino samt en Golden Nugget. Håller på att fixa iordning ett 300-literskar till alla inblandade

        Du är inte orolig för korsningar i ditt kar med tanke på flera olika Hypancistrus?

        Kommentar

        • Mazzi
          • October 2006
          • 364

          #5
          Ursprungligen postat av AArvidsson
          En L260, en mindre flotta av Ancistrus sp. albino samt en Golden Nugget. Håller på att fixa iordning ett 300-literskar till alla inblandade

          Du är inte orolig för korsningar i ditt kar med tanke på flera olika Hypancistrus?
          Nu går 401:orna i eget odlingskar, L199:orna är ganska små och inte könsmogna. L66:orna börjar bli bra storlek på men det är bara hannar
          Har tänkt dra upp lite olika och sen odla på dom. Annars är det bara hålla koll så inga korsningar sker, skulle det hända så behöver man ju inte dra upp ynglen och absolut inte sälja dem vidare om man skulle dra upp dem.

          Kommentar

          Arbetssätt...