Yngel!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Naugthy
    • February 2008
    • 531

    Yngel!!

    Jag har äntligen fått ancistrus yngel! Lyfte på min stora rot som jag har och mal hannen följde med försökte skaka av han men han ville inte släppa. Sen så jag en massa gula mini malar satt fast under. Hur ska jag göra för att dom ska överleva? Dom har inte lämmnat grottan, men snart för hannen har vaktat ett bra tag nu. Ska jag låta dom vara kvar och låta dom riskeras att bli uppätna av mina glupska fiskar eller flytta dom till 35 l räkkaret eller pappas 220 l.
    "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
    "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh
  • Link_Mag
    • January 2009
    • 238

    #2
    låt pappa fisk göra jobbet. visst han kanske misslyckas men isåfall kommer dom försöka igen. när gulsäcken har försvunnit kan du försöka lägga algtabletter ,gurka ir ärtor utanför grottan
    Diskus och Växter FTW!

    Kommentar

    • Mumin
      • October 2007
      • 3837

      #3
      De flesta brukar klara sig bra, utan större åtgärder, men stödmata, med krossade algtabletter, och skalade ärter, små broccolibuketter mm. Var extra noggrann med vattenhygienen, inga matrester kvar, små men täta vattenbyten mm. Ungarna är känsliga den första tiden.
      Men bland det sötaste man kan se!!
      För mycket är inte nog!
      Jag VILL ha en Elefantofon!!

      Kommentar

      Arbetssätt...