Zoopet loggan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    Zoopet loggan

    Vad är zoopetloggan för slags mal vad heter den?
    Hur många sorters malar finns det som är svartvit randiga?
    Vad heter dom?
    Finns denna utformning som i loggan med så mycket vitt eller är det bara denna som är ritad så?
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    L-046 Hypancistrus zebra http://zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=321&SOK=1
    Det finns ett ganska stort antal malar som har denna svart-vita färgteckning i lite olika former, och det upptäcks hela tiden nya.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #3
      Tack för svaret, l046 är fina men hade det funnits en variant med så mycket vitt som zoopetloggans så hade det varit riktigt läckert men det finns väll inte.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • Bowman
        • December 2008
        • 1318

        #4
        Ursprungligen postat av solis
        Tack för svaret, l046 är fina men hade det funnits en variant med så mycket vitt som zoopetloggans så hade det varit riktigt läckert men det finns väll inte.
        Det är ju den som finns. Den ser sån ut.

        Googla på L046 eller Hypancistrus zebra och välj bildsök, så kommer du se massor.

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          #5
          Missförstå mig inte jag har förstått att det är en l046 på loggan, jag har också googlat lite och tittat på olika bilder(tack för tipset och namnet), det jag menade var att om det fanns en variant där det var mindre svart och mer vitt som på loggan så hade det varigt ännu läckrare än den är på riktigt(den är läcker på riktigt med men det hade varit pricken över iet).
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • Bowman
            • December 2008
            • 1318

            #6
            Ursprungligen postat av solis
            Missförstå mig inte jag har förstått att det är en l046 på loggan, jag har också googlat lite och tittat på olika bilder(tack för tipset och namnet), det jag menade var att om det fanns en variant där det var mindre svart och mer vitt som på loggan så hade det varigt ännu läckrare än den är på riktigt(den är läcker på riktigt med men det hade varit pricken över iet).
            Jaha!
            Det var jag som inte fattade Sorry.

            Det finns ju en ancistrus albino, dom kan vara ganska vitaktiga ibland, men mest gula kanske. Jag har två sådana. Ganska fina, men inte lysande vita kanske.

            Kommentar

            • solis
              • July 2008
              • 5064

              #7
              Jag har tittat på sådana i affären nyligen, dom har inte funnits här så länge, jag tycker att dom verkar intressanta med.
              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

              Kommentar

              • DAHLBERG
                • September 2008
                • 1598

                #8
                Alltså logon är en tecknad version av denna bild: http://www.zoopet.com/bilder/watermark.php?file=5563. Riktigt snygga fiskar, synd bara att man får sälja huset om man ska ha råd med dem...
                DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                540 liter kulfisk - T. lineatus
                120 liter salt - Koraller och fisk

                Kommentar

                • solis
                  • July 2008
                  • 5064

                  #9
                  Ursprungligen postat av DAHLBERG
                  Alltså logon är en tecknad version av denna bild: http://www.zoopet.com/bilder/watermark.php?file=5563. Riktigt snygga fiskar, synd bara att man får sälja huset om man ska ha råd med dem...
                  Wow vad den är grann, såg en likadan idag när jag skulle titta på åleds akvariesida och den var lik den du länkade till och det är just den variationen med så mycket vitt jag skulle vilja ha om man nu hade råd.
                  Den som var här på z har mer svart och även dom jag sett när jag gogglat.
                  Tack för länken.
                  Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                  1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                  100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                  56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                  Kommentar

                  • Guest

                    #10
                    Länken laddar inte hos mig

                    Kommentar

                    • solis
                      • July 2008
                      • 5064

                      #11
                      Ursprungligen postat av Narii
                      Länken laddar inte hos mig
                      Vad synd, prova att skriva adressen i adressfältet och se om det fungerar då jag har också bekymmer med sån ibland eller goggla till aleds.se så får du fram deras sida och under där står det något om zebra plecko och titta på den sidan.
                      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                      Kommentar

                      • Bowman
                        • December 2008
                        • 1318

                        #12
                        Plocka hem den dvs spara på disk, så ser du den.
                        Det är en helt vanlig zebrapleco bara dock.

                        Kolla in drd på denna sida, han har en biligare variant han föder upp.

                        Finns många likvärdiga i både färg och form och storlek. Jag kan inte namnen dock, Ansjo här är duktigare på det.

                        Kommentar

                        • MacedonianLion
                          • January 2006
                          • 18

                          #13
                          Der findes zebra med meget hvidt farve, men de er extrem dyre, here kan du see en som var til salg for nogle år siden

                          den blev solgt for 1000 euro.
                          <a href="http://www.zoonen.com/ref.asp?id=1272398">Gå till Zoonen.com</a>

                          Kommentar

                          • Guest

                            #14
                            Ursprungligen postat av MacedonianLion
                            Der findes zebra med meget hvidt farve, men de er extrem dyre, here kan du see en som var til salg for nogle år siden

                            den blev solgt for 1000 euro.
                            Fin och billig!
                            (kan ändå tycka att den var värd sitt pris)

                            Kommentar

                            • NIC
                              • January 2008
                              • 5121

                              #15
                              Ursprungligen postat av Anettejt
                              Fin och billig!
                              (kan ändå tycka att den var värd sitt pris)

                              http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                              Kommentar

                              Arbetssätt...