Har ni koll på Ancistrus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeroS
    • January 2009
    • 285

    Har ni koll på Ancistrus?

    Hej!
    Jag ska starta upp ett akvarium och vill så klart ha en mal där i. Har fastnat lite för Ancisturus! Har läst om den här på zoopet men vill gärna ha erfarenheter från ER. Jag tänkte ha den tillsammans med en eller flera kampfiskar, någon som har erfarenhet av det? Funkar de i hop?
    Sen kommer jag till storleken på mitt akvarium; har tänkt att ha ca. 60 liter. Är detta orimligt för denna mal som kommer bli stor? Jag kommer inte ha många fiskar, kanske denna mal, en - tre kampfiskar o sen kanske något stim av småttingar.
    Tar gärna emot er kunskap!

    Tack!
    96 Liter
    54 Liter
    /Sandra
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Ancistrus är en av de mest anpassningsbara fiskar och funkar ihop med de flesta. Att ha Ancistrus i 60L funkar även om det är på gränsen och kanske inte det optimala. Så länge du inte stoppar i massa fisk tror jag det funkar bra.
    Du säger du ska ha fler kampfiskar i samma kar. Med det menar du 1 hane och fler honor hoppas jag .. För du vet väl att man inte kan ha fler hanar ihop

    Lycka till
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • HeroS
      • January 2009
      • 285

      #3
      Ursprungligen postat av Nina82
      Ancistrus är en av de mest anpassningsbara fiskar och funkar ihop med de flesta. Att ha Ancistrus i 60L funkar även om det är på gränsen och kanske inte det optimala. Så länge du inte stoppar i massa fisk tror jag det funkar bra.
      Du säger du ska ha fler kampfiskar i samma kar. Med det menar du 1 hane och fler honor hoppas jag .. För du vet väl att man inte kan ha fler hanar ihop

      Lycka till

      Japps jag menar en hane och ev. honor. Vet inte om jag vill ha honor då de kan vara värre än hanarna i bland.
      Tack
      96 Liter
      54 Liter
      /Sandra

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Ursprungligen postat av HeroS
        Japps jag menar en hane och ev. honor. Vet inte om jag vill ha honor då de kan vara värre än hanarna i bland.
        Tack
        Hade jag varit du hade jag skippat honorna
        Precis som du skrev så ställer de endast till problem

        Tycker det är riktigt snyggt med en ensam Kampfiskhane som glider fram i lugn och ro. Det bästa är att de oftast mår bättre själva, utan honor
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Guest

          #5
          1 betta o 10 neontetror är snyggt ^^

          Kommentar

          • HeroS
            • January 2009
            • 285

            #6
            Ursprungligen postat av Nina82
            Hade jag varit du hade jag skippat honorna
            Precis som du skrev så ställer de endast till problem

            Tycker det är riktigt snyggt med en ensam Kampfiskhane som glider fram i lugn och ro. Det bästa är att de oftast mår bättre själva, utan honor
            Det är det jag känner så det får nog bli bara en hane.. men vad ska jag köpa för passande fiskar till den? Förutom ancistrus?
            96 Liter
            54 Liter
            /Sandra

            Kommentar

            • HeroS
              • January 2009
              • 285

              #7
              Ursprungligen postat av Narii
              1 betta o 10 neontetror är snyggt ^^
              Ja det är de! Men Kampisen äter inte upp dem då? de har jag hört hänt??
              96 Liter
              54 Liter
              /Sandra

              Kommentar

              • woodo
                • January 2007
                • 605

                #8
                Kör på drottningsrasboror, fungerar perfekt med kampfisk. Dessutom är de roligare, stimmar bättre, och finare än neontetror i min mening. Stimmandet är dock ett faktum.
                150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200

                Kommentar

                • HeroS
                  • January 2009
                  • 285

                  #9
                  Ursprungligen postat av woodo
                  Kör på drottningsrasboror, fungerar perfekt med kampfisk. Dessutom är de roligare, stimmar bättre, och finare än neontetror i min mening. Stimmandet är dock ett faktum.
                  Okej tack för det !
                  96 Liter
                  54 Liter
                  /Sandra

                  Kommentar

                  Arbetssätt...