Guldancistrus, köttätare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fishbone
    • March 2002
    • 5

    Guldancistrus, köttätare?

    Mina paletter fick inatt påhälsning av min 12cm Guldancistrus, han har grävt sig in i deras lilla grotta och nu är alla yngel som blev frisimmande igår borta. Han låg fortfarande kvar därinne imorse när jag tände upp..
    Är detta normalt beteende för en sån här mal, jag har ju fått för mig att de är vegeterianer??

    / J
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Nja, de är snarare allätare, med inriktning på vegetabilier.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • johag86
      • April 2006
      • 124

      #3
      min bruna ancistrus sitter just nu och tuggar på en mussla...
      400 lit tanganyika
      160 pitbull

      Kommentar

      • drd
        • March 2004
        • 5586

        #4
        Jag tror ändå knappast att ancistrusen är boven i dramat och har ätit upp ynglen, det har sannolikt föräldrarna gjort själva när dom blev störda.
        ________________________________________________

        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

        Kommentar

        • Peter1904
          • February 2003
          • 1079

          #5
          Ancistrusar äter både animaliskt och vegetabilskt foder och äter gärna rom om dom får chansen.

          Har haft fullvuxna ancistrusar med vuxna palettpar och dom rutinerade och största paletterna lyckades skydda sin rom och yngel medan mindre rutinerade palettpar misslyckades med försvaret vid enstaka tillfällen.

          Överdriv matandet av ancistrusarna ifall du vill öka chansen för ditt palettpar.

          Kommentar

          • fishbone
            • March 2002
            • 5

            #6
            okej okej.. tackar för alla svar
            Det lär ju bli fler kullar paletter, så ingen större fara så sett. Blev ordentligt förvånad bara

            Kommentar

            Arbetssätt...