Glasmal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miaz
    • March 2007
    • 171

    Glasmal?

    Har försökt få de rackarns ynglen att fastna på bild. Inte så lätt men här kommer ett kort samt två på de vuxna...
    Bifogade filer
  • NiXoN
    • December 2003
    • 2068

    #2
    Dethär skulle nog vara den första lyckade kullen av glasmal jag hört om.
    Grattis!

    //NiXoN

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Pristellorna är nog troligare ändå
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Malarna är vad jag kan se mycket riktigt fina exemplar av Kryptopterus minor, men jag är tveksam till att ynglen är det, jag tycker de ser ut som karpfiskyngel. Du har inga barber i akvariet?
        (Kan kanske också vara tetrorna som är föräldrar - jag har inte själv odlat såna, men enligt uppgift är Hyphessobrycon-yngel just glasklart genomskinliga.)
        Jag skulle förvänta mig att glasmalarnas yngel ser betydligt "konstigare" ut.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • miaz
          • March 2007
          • 171

          #5
          Om de klarar sig lär vi få svaret. Kommer att följa upp med bilder vartefter de växer. De andra i karet som växten kom ifrån är Pristella, Minortetra och Platy.

          Kommentar

          • miaz
            • March 2007
            • 171

            #6
            Pristellan är ju också lite "genomskinlig" så chansen/risken är nog större att det är Pristella-barn. Som sagt, de är ju så små än och ja, malarna borde ju se lite konstigare ut.

            Kommentar

            Arbetssätt...