Blandade pansarmalar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nitra98
    • June 2005
    • 1987

    #16
    Ursprungligen postat av Nitra98
    Är ni medvetna om att tråden är flera år gammal?
    Ursprungligen postat av goldennugget
    Precis som någon annan skrev, det är flera som läser detta...

    Min förhoppning är ju att alla som är intresserade av Corydoras läser tråden och kan jag då dela med mig mina kunskaper till någon av dessa så fyller ju tråden sitt syfte även om den urspungligen är gammal...
    Ja det säger jag ingenting om och ämnet är ju alltid aktuellt, men jag får väl påpeka att tråden ÄR gammal?
    Sen tycker jag att det är KUL att gamla trådar dras fram igen, men ibland ser det lite lustigt ut när det är ett hopp på flera år och sedan fortsätter den plötsligt som om inget hänt...
    Min zoon

    Kommentar

    • Ceci
      • September 2006
      • 124

      #17
      Roligt som sagt, att en gammal tråd lever upp igen.
      Det är en intressant fråga, tack för informationen, jag läste tråden med intresse.
      Jag är nybörjare, men efter att ha läst på och frågat, så skaffade jag 6 st Corydoras panda. Det är väldigt fint att ha flera av samma art i ett stim. Det kanske blir någon till vem vet

      Sedan är det ju så att olika pansarmalar trivs med olika förhållanden, vattentemperatur t.ex. så om man blandar arter får man kanske kompromissa.
      ©eci, 112L & 96L Zoonen Photobucket
      "Contrary to popular belief, biology does not set limits, it demolishes them." Zuk

      Kommentar

      • goldennugget
        • September 2005
        • 138

        #18
        Ursprungligen postat av Nitra98
        Ja det säger jag ingenting om och ämnet är ju alltid aktuellt, men jag får väl påpeka att tråden ÄR gammal?
        Sen tycker jag att det är KUL att gamla trådar dras fram igen, men ibland ser det lite lustigt ut när det är ett hopp på flera år och sedan fortsätter den plötsligt som om inget hänt...
        Självklart får du påpeka det!!! Jag såg själv att tråden var gammal först när jag redan skrivit och postat mitt första inlägg...

        Kan också haka på som någon skrev att det kan vara stor skillnad mellan olika Corydoras arter, både vad gäller krav på miljö men även deras mentalitet. Tex seussi och gossei som jag har två stora stim av, ser rätt lika ut men är helt olika i mentaliteten. Gossei är lugna och bökar sakta runt på botten och är rätt lättskrämda av sig medan seussi får betraktas som rätt "vilda" och simmar gärna runt på alla nivåer i karet...

        Kommentar

        • Fellan
          • June 2006
          • 551

          #19
          Ursprungligen postat av PlatyYngel
          Har albino- och metallpansarmalar som stimmar...
          Kanske inte så konstigt eftersom de båda är sammma art

          så de liknar ju varandra i utseendet även då de har lite olika färger.
          Always look on the bright side of life!
          Min zoon:http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=801822

          Kommentar

          Arbetssätt...