död golden nugget L-177=(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patrick
    • November 2003
    • 178

    död golden nugget L-177=(

    min L177 var död när jag tände karet imorse. de va så sorgligt=( de va första fisken som dog sen jag började med akvarium för 6månader sen. men de konstiga är att jag inte vet varför:S jag trodde han mådde hur abra som helst, han har varit framme och simmat/ätit hela tiden och aldrig varit skygg.

    Han gick i ett av mina 720l med 5colombia altum,5ancistrus,3gibbi,5prakt botior och 1 liten blå hummer. Mycket stora mangroove rötter och växter, Ph ligger på 6-6,5 och god cirkulation, ytterfilter fluval fx-5 + nån tetratec som tillsammans ger ca 5000l/timme.

    jag kan tänka mig att dom jä*la gibbicepsarna har varit stygga och slagit ihjäl min fina mal=(
    nån som har nån ide av vad som har hänt?

    mvh ledsen patrick=/
    Patrick
  • mikey13
    • October 2007
    • 465

    #2
    lider med dig Patrick, mina golden nuggets är mina favoriter i mina akvarium.
    Vad har den fått att äta? golden nuggets är känsliga för maten och ska endast i stort sett ha vegetabilisk föda, minimalt med animalisk föda alltså. sen kan man gärna ge dom mat flera gånger per dag eftersom dom i naturen äter genom hela natten och i akvarium får den oftast mat bara en gång om dagen.
    __________________________________________
    Mitt 720L projekt
    375L Inbyggt i väggen-projekt

    Kommentar

    • patrick
      • November 2003
      • 178

      #3
      dom andra fiskarna får ju mygglarver/cyclopse/artemia/flingfoder/pellets sen brukar jag slänga i gurk varje kväll innan ja släcker karet:S men jag har sett ett flertal gånger gibbin har jagat med 177:an :S
      Patrick

      Kommentar

      Arbetssätt...