Synodontis själv?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    Synodontis själv?

    raderat
    Senast redigerad av Gäst; 09 September 2009, 00:46.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Är väl inget fel på pasta?

    Har förstått det som att en del Synodontis är ensamlevande, men förmodligen är det när folk har två eller tre som problem uppstår, förmodligen måste man ha fler för att de ska funka ihop. Roligt också om man kan lyckas få lek, och det gör man ju inte med bara en.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Tja, man kan ju variera med kyckling

      De är gökmalar va?
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Vissa Synodontis är extremt aggressiva mot andra av samma art, och går knappast att hålla tillsammans i samma kar. Andra, som gökmalarna från Tanganyika-sjön, är sociala.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ursprungligen postat av Anettejt
          Kyckling e ju dyrt!
          Men gott
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • miluhe
            • June 2006
            • 2090

            #6
            Så vackra dem är du får gärna visa fler bilder

            Kommentar

            • mikey13
              • October 2007
              • 465

              #7
              Ja, gärna mer bilder. det var en riktigt läcker synodontis som jag nu fick lite habegär efter
              törs man fråga vad dom kostade?
              __________________________________________
              Mitt 720L projekt
              375L Inbyggt i väggen-projekt

              Kommentar

              • Guest

                #8
                Härligt Anettejt!

                Men rätta mig om jag har fel är inte petricola dwarf i själva verket lucipinnis. Är så dålig på Synodontis så ja borde inte uttala mig egentligen, men gillar malar

                Synodontis lucipinnis leker
                A VERY RARE CLOSE LOOK at the Spawning of Synodontis Petricola. © Troy Donovan

                Kommentar

                • Guest

                  #9
                  Ursprungligen postat av Anettejt
                  Nice film!
                  Jo sådär ser mina malar ut, så ditt namn på dom kan ju mycket väl stämma. (även om jag köpt dom som Synodontis sp. Dwarf 'Saire')
                  Jag har iallfall blivet klok på att det inte är den vanlige petricolan som blir större.

                  Och jo jag vet, du gillar malar, din samling L-malar är mycket fin.
                  Synodontis petricola filmen är i själva verket lucipinnis. S. lucipinnis har mindre prickar på huvudet än vad de har på kroppen.

                  Jepp men min samling är mindre än vad den har varit, får hem ett gäng Chaca bankanensis nästa vecka

                  Kommentar

                  • Guest

                    #10
                    Ursprungligen postat av Anettejt
                    Här kommer en dålig bild till, men som visar att de är minst lika stimmiga och helst äter i grupp som en botia.


                    En dog efter nån dag, men de övriga 7 verkar må prima.
                    De var lite skygga i början, men efter den första utfodringen med artemia verkade det släppa. (men dom äter glatt allt)
                    Sicken härlig gruppkram nästan tv-pucksglädje i den bilden
                    Tråkigt att en av dom dog men sånt händer.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...