Pansarmalar upp och ner?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HooFNaueR
    • November 2007
    • 142

    Pansarmalar upp och ner?!

    Hejsan, jag har 8 stycken fläckiga pansarmalar, på dagen är dom aktiva och som vanligt, men när jag tänder på morgonen ligger 2-3 stycken upp och ner under vatten ytan, är detta något pansarmalar brukar göra eller är de täcken på att de inte pår bra eller att de kan ha ätit luft?

    På dagen simmar de som vanligt igen (dom flyter lite gran så tror de kan ha ätit luft).

    Vad kan detta bero på?!

    // Dennis
  • Lilla Len
    • July 2008
    • 29

    #2
    Första gången jag köpte en pansarmal (typ liknande http://www.myra.nu/myraKB-812.jpg ) så var den på samma sätt! Den flöt upp och ner och såg död ut, vi trodde den var död så vi skulle ta upp den men då simmade den iväg som vanligt. Konstigt!och detta hände samma dag som vi köpt den.
    Nästa dag låg malen upp och ner men då la vi den i en kastrull för vi trodde då att den var riktigt sjuk.
    När vi hade lagt den i en kastrull (de var det enda vi hade då som "extrakar") då simmade den bara runt o runt, som om den var stressad. Vi försökte mata honom men han åt inte... Vi la ner honom i det stora karet igen och efter ett tag då han hållit på att ligga upp o ner simmade han som vanligt. Det var som om det vände för honom. Han blev normal och nu verkar han må så bra som det bara går. Han överlevde sitt mystiska beteende och simmar som vanligt, så som en mal ska simma.
    Han har inte visat "sitt mystiska beteende" sedan dess. Vi har haft honom ganska länge nu. Men håll koll på honom, är du osäker prata med någon som riktigt kan malar.
    / Helen

    Kommentar

    • Lilla Len
      • July 2008
      • 29

      #3
      Kollade visst inte datumet.. men det är kanske försent nu. sorry!

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Ursprungligen postat av Lilla Len
        Kollade visst inte datumet.. men det är kanske försent nu. sorry!
        Vad menar du?
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • HooFNaueR
          • November 2007
          • 142

          #5
          Hej, nej då det är inte för sent, tack så mycket fäör tipsen, jag håller koll på honom så gått det går, försöker ha fräsht vatten till dom också.. men du gjorde inget speciellt som kan ha ledit till att han blev normal?, mina malar ligger inte längre upp och ner men de flyter litegran fortfarande.

          Kommentar

          Arbetssätt...