Vilken mal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DjTommy
    • October 2008
    • 321

    Vilken mal?

    Tjena!

    Köpte en mal idag men glömde av namnet totalt på vägen hem..!! Det är en ljus med svarta prickar. Heter något med Valentino.
    Någon som har en aning?

    Mvh Tommy
    54 liter BB
    96 liter Dagis
    375 liter Malawi
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Säker på att "Valentino" ingår i namnet? Finns inte på varken Zoopets eller Gocs databas.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Förmodligen är väl Valentino en del av ett handelsnamn vilket gör det väldigt svårt att söka på. Alltid bättre med latinska namn men ofta är de väldigt svåra att komma ihåg
      Det du kan göra är att länka en bild hit. Då får du garanterat svar.
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Det heter nog Synodontis sp. 'valentiana' och den finns med i zoopets artregister - dock bara för goldmedlemmar -och den är sannolikt en hybrid.
        Du hittar dock säkert en del info om den via google
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Det är förmodligen en så kallad Synodontis "valentina", och jag gissar att du har köpt den på Trop?

          Han själv säger att det är en naturlig art, men har för mig att nå´n har sagt att det kan vara en korsning.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av Micke_A
            Han själv säger att det är en naturlig art, men har för mig att nå´n har sagt att det kan vara en korsning.
            Se Zoopets artbeskrivning
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • DjTommy
              • October 2008
              • 321

              #7
              Visst var det på Trop jag köpte den, inte så lätt med dessa handskrivna små lappar och sedan få med sig det latinska namnet hem. Så valentiana stämmer! Han är lite rolig Tommy med sin info, skriver bla. att en Black ghost når en längd på 15-20 cm på sina lappar. :-) Försäljningsknep tro? Tack så mycket för svaren!
              54 liter BB
              96 liter Dagis
              375 liter Malawi

              Kommentar

              • solis
                • July 2008
                • 5064

                #8
                Ursprungligen postat av DjTommy
                Visst var det på Trop jag köpte den, inte så lätt med dessa handskrivna små lappar och sedan få med sig det latinska namnet hem. Så valentiana stämmer! Han är lite rolig Tommy med sin info, skriver bla. att en Black ghost når en längd på 15-20 cm på sina lappar. :-) Försäljningsknep tro? Tack så mycket för svaren!
                Han har rätt i att Black Ghost kan bli så stor för min är 21 cm.
                För många år sen köpte jag två men den ena växte inte medans den andre blev ungefär 20cm konstigt
                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Vad DjTommy menar är nog att Black Ghost kan bli bra mycket större än så

                  Tommy på Trop är trevlig och kunnig, men som DjTommy skrev, vissa av storleksangivelserna, och även stavningen, på hans små lappar är ibland lite sisådär
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • FamiljenMårtensson
                    • October 2008
                    • 93

                    #10
                    Hihi ^^ Var ligger den här butiken ? Verkar ju lite kul att kolla in =P
                    Jag Är Smartare Än Mina Fiskar! (Eller?) 8D

                    Kommentar

                    • cerul
                      • February 2006
                      • 463

                      #11
                      Ursprungligen postat av FamiljenMårtensson
                      Hihi ^^ Var ligger den här butiken ? Verkar ju lite kul att kolla in =P
                      På Kaggeledstorget runt hörnet i källaren har han sin butik..
                      Fördelen med att vara klok är att
                      man kan spela dum Motsatsen är betydligt svårare

                      Kommentar

                      • cerul
                        • February 2006
                        • 463

                        #12
                        Ursprungligen postat av Micke_A
                        Vad DjTommy menar är nog att Black Ghost kan bli bra mycket större än så

                        Tommy på Trop är trevlig och kunnig, men som DjTommy skrev, vissa av storleksangivelserna, och även stavningen, på hans små lappar är ibland lite sisådär
                        Kan inte annat än att hålla med.. Han har sina försäljningsknep Tommy.. Säger inte alltid hela sanningen..
                        Fördelen med att vara klok är att
                        man kan spela dum Motsatsen är betydligt svårare

                        Kommentar

                        • solis
                          • July 2008
                          • 5064

                          #13
                          Upps missuppfattning av mig sorry
                          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                          Kommentar

                          Arbetssätt...