Pris på albinomal/clarismal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mini_c4
    • January 2008
    • 61

    Pris på albinomal/clarismal?

    Fick för mig att jag hade postat tidig men hittade inget inlägg eller ämne om det här.

    Har fått kontakt med zoozity i malmö, där de vill ta emot min albino mal som är mellan 20-25cm lång.

    Ska man bara ge bort den eller sätta ett pris eller höra om man kan byta mot någon annan fisk?

    Det jag vet är att om de tar den så kommer den hamna på en utställning där den förmodligen kommer vara med några rockor och två andra stora fiskar som ligger på ca 2000kr stycket.

    Vad är min albino mal värd?
    Den är helt "rosa" inga fläckar eller missfärgningar, mycket fin.



    Hoppas på svar snarast.

    MVH
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    I princip ingenting då du vill bli av med den. Sedan vad affären gör med fisken är inte så mycket man kan göra någonting åt, utan det är bara att göra sig av med fisken eller behålla den.
    Om du vill ha någonting för fisken ska du göra upp detta i första skedet och inte när du kommer med påsen i handen, men förhoppningsvis får du ändå någonting i utbyte men inget du kan ha krav på.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • mini_c4
      • January 2008
      • 61

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      I princip ingenting då du vill bli av med den. Sedan vad affären gör med fisken är inte så mycket man kan göra någonting åt, utan det är bara att göra sig av med fisken eller behålla den.
      Om du vill ha någonting för fisken ska du göra upp detta i första skedet och inte när du kommer med påsen i handen, men förhoppningsvis får du ändå någonting i utbyte men inget du kan ha krav på.

      Jo det är sant. Lite tråkigt dock om man inte får något alls för den.
      Men måste bli av med den tyvärr, då den blivit för stor för mitt akvarium

      Kommentar

      • Gaffel
        • December 2007
        • 6200

        #4
        Annars hittade jag det här och det här åt dig och din claris..
        Life's a bitch and then you die..
        "I might be right handed but im always left-winged"
        Skriv på!

        Kommentar

        • mini_c4
          • January 2008
          • 61

          #5
          Lämnade den igår. Fick inget för den. Men men , man får hoppas på att den har de bättre där. Rädd att någon visserligen ska köpa den för mat till sina pirayer =/

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #6
            Det var synd den hade gärna fått gå hos min Clariasmal som jag har hemma ensam i ett kar,om du hade varit Gold-Medlem så hade du kunnat sätta in en annons på Zoopet och kanske skrivet Bortskänkes eller säljes.
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • mini_c4
              • January 2008
              • 61

              #7
              Ursprungligen postat av Patrik Steen
              Det var synd den hade gärna fått gå hos min Clariasmal som jag har hemma ensam i ett kar,om du hade varit Gold-Medlem så hade du kunnat sätta in en annons på Zoopet och kanske skrivet Bortskänkes eller säljes.
              Tråkigt att du inte läste detta tidigare så jag hade fått nyss om dig.
              För då hade du förmodligen fått den. För jag hade velat att den skulle hamna på ett så bra ställe som möjlig och inte i en djur affär, då risken är väldigt hög att den hamnar i ett för litet kar eller bli mat till andra fiskar

              Men vet i alla fall att den kommer få vara i ett stort kar ett tag åtminstone.


              ps: såg att du hade din i en ca 300L, vet inte hur stor din mal är, men hade min i ett 420L och det var för litet för den.
              Senast redigerad av mini_c4; 25 October 2008, 01:02.

              Kommentar

              • Johanski
                • February 2007
                • 3044

                #8
                Den där firren växer ju i en rasande takt, gör den inte? Sen blir den grinig och jävlig, samt käkar typ ALLT. Men fin är den!

                Kommentar

                • mini_c4
                  • January 2008
                  • 61

                  #9
                  Ursprungligen postat av Johanski
                  Den där firren växer ju i en rasande takt, gör den inte? Sen blir den grinig och jävlig, samt käkar typ ALLT. Men fin är den!

                  Jo den växer som bara den ja.
                  Och verkar aldrig bli mätt i heller, hur mycket man än gav den.
                  Men jag la märke till att min va rätt smart. Då jag har en krabba som lever på min pump, så ger den mat på pumpen.
                  Slutade varenda gång med att malen slog på pumpen för att maten skulle ramla ner i vattnet och sedan hoppa upp och försöka ta resten av krabbans mat..

                  Kommentar

                  • Johanski
                    • February 2007
                    • 3044

                    #10
                    De verkar vara riktigt intressanta fiskar.. är själv sugen på en men hejdar mig där, de blir så otroligt stora. Synd

                    Kommentar

                    • mini_c4
                      • January 2008
                      • 61

                      #11
                      Ursprungligen postat av Johanski
                      De verkar vara riktigt intressanta fiskar.. är själv sugen på en men hejdar mig där, de blir så otroligt stora. Synd

                      Ja de blir tyvärr det. Ingen fisk jag rekommenderar.
                      Jag fick min i februari då va den runt 5 cm. Nu när jag lämnade bort den va den mellan 20-30cm. man såg hur den växte på bara någon vecka, hela tiden.
                      Den lyckades äta upp ca 15 st fiskar från mig. Varav två rätt stora silverhajar som jag aldrig trodde han skulle ge sig på, då det fanns fiskar som va mycket mycket mindre som han aldrig rörde.

                      En rolig fisk, men ska inte hållas i akvarium, så fall endast små exemplar.

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        #12
                        Som sagt bara dem går själv så är det inga problem att hålla en Clariasmal.
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        Arbetssätt...