Hypancistrus zebra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Triggerhappy
    • April 2007
    • 377

    Hypancistrus zebra

    Länk 1

    Länk 2


    Finns denna vackra mal att köpa i sverige? aldrig sett den i någon zooaffär.
    Lyssna inte på mig
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #2
    Jodå, finns vissa som odlar den också. Räkna dock med att få betala runt 2000KR om du köper den i en affär.

    Kommentar

    • jesper_b
      • June 2006
      • 1201

      #3
      Ursprungligen postat av Johanski
      Jodå, finns vissa som odlar den också. Räkna dock med att få betala runt 2000KR om du köper den i en affär.
      Det stämmer ju inte alls, Kolla upp vad du pratar om

      Finns just nu i butik för 850 kr/st...

      rätt så nära dig med, men dom går nog åt rätt så snabbt.

      Har heller aldrig sett eller sålt ett yngel för 2000 kr, det är lite för mycket enligt mig...
      Senast redigerad av jesper_b; 02 October 2008, 22:17.
      www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
      Mina Malar:
      L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

      Kommentar

      • Johanski
        • February 2007
        • 3044

        #4
        Hittade var jag läste det, och även hört att de ligger från 1000-2000 i pris. Är det helt tokigt? O,o

        Kommentar

        • jesper_b
          • June 2006
          • 1201

          #5
          Ursprungligen postat av Johanski
          Hittade var jag läste det, och även hört att de ligger från 1000-2000 i pris. Är det helt tokigt? O,o

          http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=122657
          Ja om man tar genom akvarieteknik blir det dyrt, men bara för att dom ligger i överkanten gör som tur är inte alla det.

          Bättre att hitta dom odlade privat då, men 850kr tycker jag är riktigt bra pris, Men små är dom nog då.
          www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
          Mina Malar:
          L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

          Kommentar

          • Jenny054
            • May 2007
            • 920

            #6
            Ursprungligen postat av smegga
            Ja om man tar genom akvarieteknik blir det dyrt, men bara för att dom ligger i överkanten gör som tur är inte alla det.

            Bättre att hitta dom odlade privat då, men 850kr tycker jag är riktigt bra pris, Men små är dom nog då.

            Akvarieteknik i Filipstad har ju köpt dessa från en seriös och duktig akvarist så priset blir nog därefter oxå.
            The fish is jumping.....
            Bloggen:
            http://aquastyle.blogspot.com/
            Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

            Kommentar

            • jesper_b
              • June 2006
              • 1201

              #7
              Ursprungligen postat av Jenny054
              Akvarieteknik i Filipstad har ju köpt dessa från en seriös och duktig akvarist så priset blir nog därefter oxå.
              Jo jag vet ju även jag vem som odlat dom, och han ska ju ha sin del av kakan med, men det är ju då priserna blir så höga.
              www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
              Mina Malar:
              L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

              Kommentar

              • Radioaktiva Räkor
                • May 2007
                • 1760

                #8
                Ja, ligger dom inte på typ 2500 exkl från akvarieteknik? "H. zebra (Sv. odlad 4-6cm)" eller något vill jag minnas att det står.

                Jag vill ju jättegärna få tag på zebror med det finns aldrig några privata uppfödare i närheten av Stockholm som verkar sälja :/

                //C
                With a licence to krill!
                Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                Kommentar

                • Mobster
                  • June 2008
                  • 506

                  #9
                  Akvarielagret sålde fullvuxna för 2500 kr styck. Vet dock inte om de har dem kvar längre.

                  Radioaktiva Räkor: Jag har för mig att det finns en i Bollmora AK som har ett 30-tal men vägrar att sälja :\

                  (för att få upp en avelsgrupp eller så) :P
                  Senast redigerad av Mobster; 03 October 2008, 09:04.

                  Kommentar

                  • nesseman
                    • December 2007
                    • 362

                    #10
                    Ursprungligen postat av Radioaktiva Räkor
                    Ja, ligger dom inte på typ 2500 exkl från akvarieteknik? "H. zebra (Sv. odlad 4-6cm)" eller något vill jag minnas att det står.

                    Jag vill ju jättegärna få tag på zebror med det finns aldrig några privata uppfödare i närheten av Stockholm som verkar sälja :/

                    //C
                    sist ja fråga så va det 2500kr ja

                    Kommentar

                    • KoiKe
                      • March 2008
                      • 331

                      #11
                      min lokala fiskeaffär tar just nu runt 185 kr st för hypancistrus zebra men just vilken sort eller L-nr kommer jag inte ihåg..
                      Nån hette något med typ golden å var lite ljusare än den andra sorten vet jag i alla fall ...borde gå att hitta till bra pris om man letar runt ?

                      Kommentar

                      • Triggerhappy
                        • April 2007
                        • 377

                        #12
                        oj va klantigt, fel tråd
                        Senast redigerad av Triggerhappy; 03 October 2008, 13:15.
                        Lyssna inte på mig

                        Kommentar

                        • Mobster
                          • June 2008
                          • 506

                          #13
                          Ursprungligen postat av KoiKe
                          min lokala fiskeaffär tar just nu runt 185 kr st för hypancistrus zebra men just vilken sort eller L-nr kommer jag inte ihåg..
                          Nån hette något med typ golden å var lite ljusare än den andra sorten vet jag i alla fall ...borde gå att hitta till bra pris om man letar runt ?

                          Menar du inte bara olika sorters hypancistrus nu? Hypancistrus Zebra är väl mest bara L046? hört något om L98:an också men den var väl ovanlig så säkert inte billig och mer än så är det väl inte?

                          Kommentar

                          • Radioaktiva Räkor
                            • May 2007
                            • 1760

                            #14
                            L098 är "mycket ovanliga exemplar" med konstiga färger och dylikt. BTN Guide om L-malar nämner även L173 som nummer för exemplar med vågiga ränder. Men det är tydligen inte helt hundra.

                            //C
                            With a licence to krill!
                            Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                            Kommentar

                            • jesper_b
                              • June 2006
                              • 1201

                              #15
                              Jag ska eventuellt ta en tur och köpa mig ett gäng av dom som just nu finns för 850kr/st och det är i butik och en bra butik med, så det blir nog att köpa några till för att komplettera min nuvarande grupp..

                              Kollade från akvarieteknik för ett tag sen 2400 kr/st skulle jag få betala, Det är mycket pengar de.
                              www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
                              Mina Malar:
                              L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

                              Kommentar

                              Arbetssätt...