nu ska mina ancstrus....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bonnie
    • March 2006
    • 84

    nu ska mina ancstrus....

    Nu ska mina ancistrusar bli mamma o pappa igen,dem heter Molle och Milla..Hur många kan dem lägga för andra gången ? Lägger dem fler och fler?Dem andra ynglen är 5 veckor gamla och dem går för sig själva.
  • MattiasL
    • September 2006
    • 1479

    #2
    Ja, de brukar fortplanta sig utav bara den! 20 st nya yngel kläcks nog. Du kan ta bort grottan när du inte vill att de ska fortplanta sig mer!
    Qui audet adipiscitur!

    Kommentar

    • jorgner
      • April 2008
      • 153

      #3
      Ursprungligen postat av MattiasL
      Ja, de brukar fortplanta sig utav bara den! 20 st nya yngel kläcks nog. Du kan ta bort grottan när du inte vill att de ska fortplanta sig mer!
      jag får inte mina ancistrus att leka några tips? dom är hur smala som helst

      Kommentar

      • MattiasL
        • September 2006
        • 1479

        #4
        Det bästa är att ha bara en hane och en hona i ett akvarium och att ge dem en grotta av tex en upp och nedvänd kruka som har en bit bortbruten i kanten som ingång. Ge dem bra med mat i form av grönsaker och algtabletter. Snart har du för många ...
        Qui audet adipiscitur!

        Kommentar

        • Bonnie
          • March 2006
          • 84

          #5
          Ursprungligen postat av jorgner
          jag får inte mina ancistrus att leka några tips? dom är hur smala som helst
          Du kan sänka några grader.Jag sänkte till ca 23 grader så började hon att leka och efter det så kollade hon in grottan,men höll sig jätte nära grottan,plötsligt var där en ny kull.
          Jag studerade dem ca 3 dagar när jag såg att det hände något.

          Kommentar

          Arbetssätt...