Pansarmal och Ancistrus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linapina
    • July 2008
    • 595

    Pansarmal och Ancistrus?

    Jag fick med 2 pansarmalar (bland typ 80 fiskar) när jag köpte ett akvarium. Och jag håller på och kollar vilka av dessa jag kan ha kvar när jag gör i ordning det större akvariet för att ha slöjstjärtar i.
    Fick tips om att ancistrus skulle funka med slöjstjärt. Men funkar pansarmal med dessa 2? Jag tycker de var himla söta, skulle vara trevligt att ha dem ihop, vad tror ni?
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Tror inte det blir några problem. Tänk bara på att de är stimfiskar.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Temeraire
      • January 2008
      • 385

      #3
      Jag har själv två ancistrus och fem metallpansarmalar, inga som helst problem! trots att jag läste någonstans att ancistrus kan bete sig mycket revirhävdande mot pansarmalar och mobba dem. Men hos mig lägger de inte ens märke till varandra.
      " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Ursprungligen postat av Temeraire
        Jag har själv två ancistrus och fem metallpansarmalar, inga som helst problem! trots att jag läste någonstans att ancistrus kan bete sig mycket revirhävdande mot pansarmalar och mobba dem. Men hos mig lägger de inte ens märke till varandra.
        Har heller aldrig märkt nåt gällande Ancistrus mot pansarmalar. Visste inte ens att det skulle kunna vara så .. Hmmm.. kanske därför jag inte märkt nåt

        Nej.. Det är inget problem. Inte så länge de inte leker iaf
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • oskarwallin
          • February 2008
          • 1080

          #5
          jaha... de ska vara revir hävdande mot varande.. någon måste ha glömt att tala om det för mina gammla pansarmalar och ancistrusar..
          60,58 liter
          **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
          *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

          Kommentar

          • Mumin
            • October 2007
            • 3837

            #6
            Jag har pansarmalar, ancistrus och slöjstjärtar i samma burk. Funkar hur bra som helst. Sitter ofta ett blandat jättegäng malar under största roten, fast de har många små gömställen.
            För mycket är inte nog!
            Jag VILL ha en Elefantofon!!

            Kommentar

            • Linapina
              • July 2008
              • 595

              #7
              Men vad kul, då kan jag ha kvar dem! Jo jag läste att pansarmalen är en stimfisk, så jag kommer köpa till minst 3 till så de trivs lite bättre
              Tack snälla för era goda råd och erfarenheter!

              Kommentar

              Arbetssätt...