Kille eller tjej?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #16
    Ursprungligen postat av beerzon
    Lutt, det är väl endå en hane? Den har ju ett spröt på nosen ju. Det får väl aldrig honor?
    I slutet av hans inlägg skriver han att han tror att det är en ungdomlig hane

    När det gäller malar vett Lutt vad han pratar om
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • beerzon
      • May 2008
      • 877

      #17
      Ursprungligen postat av Nina82
      I slutet av hans inlägg skriver han att han tror att det är en ungdomlig hane

      När det gäller malar vett Lutt vad han pratar om
      Nej han skriver inte att han tror, utan om de bildas mer skägg. Men som jag skrev innan, honor får väl inte skägg på nosen utan endast kring läpparna?

      Kommentar

      • Guest

        #18
        Kollar man extra noga på TinaM:s sista bild (då den sitter på rutan) så ser man hur långa skäggtömmarna är och en tendens till dubbelväxt (V-formade längst ut på skäggtömmarna) kan inte minnas att jag har sätt honor med sånt. Men jag bibehåller mig rätten till att ha fel, får kolla in mina egna håriga kvinnor

        Beerzon: Honor kan också få skäggtömmar, Ancistrus sp.3 är och lär förbli en myt, har dock bara sätt ca 9-10 art VF Ancistrus live och har aldrig sätt en hona utan skäggtömmar.
        Men våran svenska odlade Ancistrus stam kan många ggr ha utan, vilket är mysko.

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #19
          Ursprungligen postat av beerzon
          Nej han skriver inte att han tror, utan om de bildas mer skägg. Men som jag skrev innan, honor får väl inte skägg på nosen utan endast kring läpparna?
          Nu får du ge dig

          Han skriver att det ser ut som att skägtömmarna kommer växa sig längre och att det nog är en hane.
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • Guest

            #20
            Ursprungligen postat av beerzon
            Nej han skriver inte att han tror, utan om de bildas mer skägg. Men som jag skrev innan, honor får väl inte skägg på nosen utan endast kring läpparna?
            Som du ser på en av bilderna har den två rader, det kan även honor ha. Men denna känns som en hane pga. längden på skäggtömmarna i mitten längst ner närmast munnen.

            Kommentar

            • rasmusej
              • June 2006
              • 66

              #21
              den har förgreningar på "skägget" vilket honor inte får, så det är en hane.

              Kommentar

              • Guest

                #22
                Kollade på en av mina A. dolichopterus honor idag och hon hade några v-formade/förgreningar på skäggtömmarna.

                Jag skulle avvaktat ett tag och se om den får några rader skäggtömmar som vandrar upp mellan ögona TinaM

                Kommentar

                • Gaffel
                  • December 2007
                  • 6200

                  #23
                  Ställer mig bakom Lutten, cross-dressing är vanligare än man tror bland våra ancistrus.
                  Life's a bitch and then you die..
                  "I might be right handed but im always left-winged"
                  Skriv på!

                  Kommentar

                  • Linapina
                    • July 2008
                    • 595

                    #24
                    Köpte 2 st stora ancistrus idag, och de sa att även honon har spröt närmast munnen, men bara hanar får det upp på huvudet (mot/mellan ögonen) så jag köpte en tjusig hane med massor av spröt och en hona med några spröt vid munnen, som din. I alla fall enlig akvarielagret...

                    Kommentar

                    Arbetssätt...