Hur får man ancistrus att leka??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rick
    • April 2005
    • 1012

    #16
    Ursprungligen postat av Patrik Steen
    Man märker det när hanen brukar hålla till en grotta,detta om man ser detta förståssen ligger Hanen och fläktar inne i grottan på äggen där ligger han ett par veckor och fläktar på äggen.

    Ett par veckor?.. Min hane ligger 4-5 dagar innan äggen kläcks.
    / Rickard

    Kommentar

    • GRIZZLY
      • December 2006
      • 867

      #17
      Min stora hane ligger nästan alltid i grottan. Men från att jag upptäkt äggena (går ganska fort) till dom börjar simma runt i karet tar bara några dagar

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #18
        Är det min hane som är bottenlat då kanske den ligger där ett par veckor och fläktar fast ungarna rör sig där inne,sist tröttnade jag på det eftersom han inte simmar iväg så jag tog en slang och sög upp dem därifrån,men han låg kvar och fläktade nån vecka efter ändå fast där inte var några ungar..Ha Ha
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • Raggsockan
          • April 2007
          • 644

          #19
          Ursprungligen postat av Patrik Steen
          Är det min hane som är bottenlat då kanske den ligger där ett par veckor och fläktar fast ungarna rör sig där inne,sist tröttnade jag på det eftersom han inte simmar iväg så jag tog en slang och sög upp dem därifrån,men han låg kvar och fläktade nån vecka efter ändå fast där inte var några ungar..Ha Ha
          Så har min hane gjort också. Har fått lek på mitt par 2 gånger i mitt 110L men cikliderna har alltid varit framme och ätit upp ynglerna. Mitt par är på 7-8 cm

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            #20
            Min erfarenhet är att man skaffar en hona och en hane, därefter tillsätter man vatten
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • GRIZZLY
              • December 2006
              • 867

              #21
              Ursprungligen postat av Patrik Steen
              Är det min hane som är bottenlat då kanske den ligger där ett par veckor och fläktar fast ungarna rör sig där inne,sist tröttnade jag på det eftersom han inte simmar iväg så jag tog en slang och sög upp dem därifrån,men han låg kvar och fläktade nån vecka efter ändå fast där inte var några ungar..Ha Ha


              haha en anledning att ligga å lata sig, man skaffar ungar :P

              Kommentar

              • goodcore
                • March 2008
                • 38

                #22
                Har fortfarande inte märkt nåt på dom.
                Dom sitter på en ruta var och suger :/

                Kommentar

                • Linapina
                  • July 2008
                  • 595

                  #23
                  Fick tips idag om att man kan köpa som långa rör i keramik som de leker i, eller så fixar du några egna långa rör eller terakotta krukor som du delar och lägger i.

                  Kommentar

                  • goodcore
                    • March 2008
                    • 38

                    #24
                    Ursprungligen postat av Linapina
                    Fick tips idag om att man kan köpa som långa rör i keramik som de leker i, eller så fixar du några egna långa rör eller terakotta krukor som du delar och lägger i.

                    Ha ju sett såna på en del djuraffärer! Kanske man få köpa ett sånt då.
                    Tack för tipset!

                    Kommentar

                    • beerzon
                      • May 2008
                      • 877

                      #25
                      Hade en konversation med Lutt angående de här, ska man ha sådana rör till ancistrus så ska de bara finnas en ingång. Om jag misstar mig nu Lutt så hojta.

                      Kommentar

                      • goodcore
                        • March 2008
                        • 38

                        #26
                        Det finns såna i keramik att köpa på en vanlig djuraffär, men jag tycker dom ser små ut..

                        Kommentar

                        • Radioaktiva Räkor
                          • May 2007
                          • 1760

                          #27
                          Ursprungligen postat av c90368
                          Min erfarenhet är att man skaffar en hona och en hane, därefter tillsätter man vatten
                          Haha, precis vad jag tänkte skriva. Malvärldens miljonfisk.

                          //C
                          With a licence to krill!
                          Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            #28
                            Jag lämnade 9 st stora Ancistrus till en affär här i sta´n, och med flit lade jag ihop tre par i var sitt akvarium som redan var befolkat av annan fisk.
                            När jag bytte vatten i karen idag var det yngel i två av karen samt hannen låg och fläktade i det tredje karet, det kan man kalla jackpott!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              #29
                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Jag lämnade 9 st stora Ancistrus till en affär här i sta´n, och med flit lade jag ihop tre par i var sitt akvarium som redan var befolkat av annan fisk.
                              När jag bytte vatten i karen idag var det yngel i två av karen samt hannen låg och fläktade i det tredje karet, det kan man kalla jackpott!
                              Hmm, byter du vatten hos akvarieaffärer
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                #30
                                Mmm, jag och en kompis har hand om inköp och skötsel av akvarieavdelningen då ägaren inte är så insatt på just den biten. Den är inte så stor, bara 25 akvarium men tråkigare kan man faktiskt ha.
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...