Skit, jag är lurad!!! VAD F*N GÖR JAG NU?!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

Ursprungligen postat av Olivin
    Min (vilda) gissning är att det var Sewellia lineolata som samma affär hade inne som "Asiatisk sötvattensrocka" för jag tror det var 70 :- st. Jag köpte såna på den affären kring april/maj. Den ser ganska lik ut som de övriga som föreslagits i denna tråd och eftersom jag vet att den affären sålt just dessa så kanske det var såna. Ifall det är dessa fiskar, ge dom vegetabiliskt foder eller hellre se till att spara lite alger på glasen som käk åt dom så kommer dom att trivas. Några flata stenar som det växer alger på vid ett ställe i akvariet där det strömmar från pumpen kommer att bli deras favoritplats.
    Ja, jag betalade 138 kr för 2 st... hmm... 69 kr st då... Tack för svaret och länken... det stämmer nog.. de mår bra allihopa än så länge och de små minirockorna sitter på bakväggen där det är lite alger... jag ska gå in och läsa...
    Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• Katharina
      • December 2006
      • 4045

Ja, det är den... Gold Ring Butterfly Sucker heter den alltså... jättesöta.. men då räknas den alltså till en mal iaf???

Hur långt är 2,5 inches???
      Så stor ska den bli iaf...
      Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• Olivin
        • July 2006
        • 573

En tum = ca 2.5 cm så den blir 2.5*2.5=drygt 6 cm. Inga stora firrar som växer ur akvariet iaf
        Medlem i VAAF www.vaaf.se

Kommentar

• Katharina
          • December 2006
          • 4045

Ursprungligen postat av Olivin
          En tum = ca 2.5 cm så den blir 2.5*2.5=drygt 6 cm. Inga stora firrar som växer ur akvariet iaf
          Phu... skönt... jag vågar ju inte lita på något som den där tjejen på Bromma Zoo sa... Återigen.. tack för svaren..
          Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• Guy Palm
            • March 2002
            • 5720

Ursprungligen postat av Katharina
            Ja, det är den... Gold Ring Butterfly Sucker heter den alltså... jättesöta.. men då räknas den alltså till en mal iaf???

Hur långt är 2,5 inches???
            Så stor ska den bli iaf...
            Nej de räknas inte till malar utan till karpfiskar - De tillhör samma familj som botior. (Loaches)
            Guy
            ,Poecilia,SKS,GOC,

Kommentar

• Katharina
              • December 2006
              • 4045

Ursprungligen postat av Guy Palm
              Nej de räknas inte till malar utan till karpfiskar - De tillhör samma familj som botior. (Loaches)
              Jaha.. samma som Tenkare skrev då??! Hmm.. botior.. mina räkor är väl inte i fara??!!! För visst är det botior som gärna äter räkor??! Tack för hjälpen...
              Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• beerzon
                • May 2008
                • 877

Borde inte denna diskussionen vara klar nu? Känns lite surt att se att de kmr nya inlägg i denna tråden hela tiden. Diskussionen är klar, snälla lås tråden..

Kommentar

• Katharina
                  • December 2006
                  • 4045

Ursprungligen postat av beerzon
                  Borde inte denna diskussionen vara klar nu? Känns lite surt att se att de kmr nya inlägg i denna tråden hela tiden. Diskussionen är klar, snälla lås tråden..
                  Ha ha... och det jämför du med vilka trådar??? Rottweilertråden lr??? Nattråden??? Lr alla lektrådar???
                  Så länge folk vill skriva i en tråd så är det väl upp till dem, du kan låta bli att läsa!!!!
                  Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• Guy Palm
                    • March 2002
                    • 5720

Ursprungligen postat av Katharina
                    Jaha.. samma som Tenkare skrev då??! Hmm.. botior.. mina räkor är väl inte i fara??!!! För visst är det botior som gärna äter räkor??! Tack för hjälpen...
                    Du kan lugnt ha kvar dem, de kommer inte att röra dina räkor, Är växtätare. Det enda som kanske är lite problem är att de är strömlevande och tycker om kraftig vattenrörelse.
                    Guy
                    ,Poecilia,SKS,GOC,

Kommentar

• Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

Ursprungligen postat av Guy Palm
                      Du kan lugnt ha kvar dem, de kommer inte att röra dina räkor, Är växtätare. Det enda som kanske är lite problem är att de är strömlevande och tycker om kraftig vattenrörelse.
                      Tack för tålmodiga svaren... Ja, jag ser att de gärna sitter på bakväggen där pumpen strömmar ut.. Jag tror att de trivs iaf...
                      Ha dé bäst... Tina

Kommentar

Arbetssätt...