Ancistrus [BILDTRÅDEN]

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael64
    • January 2008
    • 656

    #61
    Ursprungligen postat av Roulie
    Ja, dom som jag har fått hittills är tingade, men dom lär ju fortsätta spotta ur sej yngel nu när dom äntligen börjat så...

    Såg att du inte hade så lång resväg så hör av dej om nån månad du så ska vi se om jag inte har ett par stycken som behöver ett nytt hem...
    Tackar för det jag hör av mig mot slutet av sommaren.
    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=115937 (Numera nedlagt, är ett Malawi)
    Det är bara om man börjar, som det omöjliga bli möjligt
    http://www.tanganyika.se/index.php
    Mvh Mikael

    Kommentar

    • Guest

      #62
      Ursprungligen postat av Angiiee
      Här kommer mina ancistrusmalar med =) Vad jag tror är en hona och en hane.
      Vad affären sa ska de vara L150 malar, riktigt fina och kaxiga malar måste jag säga

      http://www.ladda-upp.com/bilder/5599/malen
      http://www.ladda-upp.com/bilder/5600/mal-killen
      Vad säger du om jag säger Ancistrus sp. från rio ucayali?

      Kommentar

      • LenoreH
        • April 2008
        • 107

        #63
        Nån som kan se vad min sötnos är?
        Kanske för tidigt att säga, kanske överdrev förut h*n är nu 4-5cm
        ~I became insane with long intervals of horrible sanity~
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1917318

        Kommentar

        • beerzon
          • May 2008
          • 877

          #64
          Ursprungligen postat av LenoreH
          Nån som kan se vad min sötnos är?
          Kanske för tidigt att säga, kanske överdrev förut h*n är nu 4-5cm
          Den ser inte ut att vara större än 2-3 cm på bilden iaf. Lägg upp en ny bild så ska vi se om vi kan hjälpa dig.

          Kommentar

          • LenoreH
            • April 2008
            • 107

            #65
            Prövar efter midsommar då
            Den var dock minst 4cm på bilden
            Sen är det som sagt en guld/albino(skillnad?) så den växer ju inte direkt fort...
            Senast redigerad av LenoreH; 19 June 2008, 21:23.
            ~I became insane with long intervals of horrible sanity~
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1917318

            Kommentar

            • Vinter
              • August 2006
              • 248

              #66
              Lite bilder på de små liven som blev utslängda ur krukan innan de ens hann se dagens ljus.

              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
              19L Räkor
              63L
              240L under uppstart

              Kommentar

              • Nina82
                • January 2008
                • 6610

                #67
                Ursprungligen postat av Vinter
                Lite bilder på de små liven som blev utslängda ur krukan innan de ens hann se dagens ljus.

                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                http://smg.photobucket.com/albums/v1...t=100_4015.jpg
                Wow.. Riktigt inponerande .
                Snacka om att se hela förloppet från första parkett

                Tack för de bilderna
                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                38L 54L 54L 63L 450L

                Kommentar

                • ize
                  • May 2004
                  • 612

                  #68
                  Vad kul att de överlevde
                  Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

                  Amor vincit omnia

                  Kommentar

                  • Angiiee
                    • December 2007
                    • 34

                    #69
                    Ursprungligen postat av Lutt
                    Vad säger du om jag säger Ancistrus sp. från rio ucayali?
                    Då säger jag att det var otroligt likt. Det måste ju vara dem och inte dem som affären sa att det var.

                    Kommentar

                    • beerzon
                      • May 2008
                      • 877

                      #70
                      Var och hämta 3 ancistrus i gbg hos sucksdorff idag. Fick med 2 hanar ca 8-10 cm och en hona på SEXTON cm, väldigt stor tycker jag. I arbetsbeskrivningen på vanlig ancistrus står det 13 cm och på albino 15 cm. Men 16 cm, jag tror inte mina ögon faktist

                      Här är en bild på henne, dålig kvalite tyvärr..
                      Lärorikt och intressant innehåll i ett enkelt format Alla artiklar Ta del av våra favoritartiklar Vi har publicerat massor av artiklar här på sajten, och utav dessa har vi såklart ett par favoriter. Dessa favoriter har vi sammanställt här nedanför så att du enkelt kan läsa och ta del av dem. Är det svårt att ... Läs mer


                      EDIT: Jag har en fråga angående henne.
                      Jag har hört att stora malar (fullvuxna) ligger mesta dels och slöar, är detta sant?
                      Senast redigerad av beerzon; 22 June 2008, 16:43.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        #71
                        Kul med nya fiskar, men den stora "honan" ser inte ut att vara en Ancistrus, tyvärr om inte bilden luras väldigt mycket. Bilden är lite för dålig för att avgöra vad det är, men kanske en Gibbi....
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • beerzon
                          • May 2008
                          • 877

                          #72
                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Kul med nya fiskar, men den stora "honan" ser inte ut att vara en Ancistrus, tyvärr om inte bilden luras väldigt mycket. Bilden är lite för dålig för att avgöra vad det är, men kanske en Gibbi....
                          Jag tror faktist också de tyvärr trodde det från början, eftersom honorna brukar också ha lite skägg kring sidan, denna har dock inte de.

                          Ansjo kan du skicka en länk/bild på en gibbi, är iaf ingen pleco tror jag.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            #73
                            http://zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=318 men de kan se ut lite olik den på bilden med.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • beerzon
                              • May 2008
                              • 877

                              #74
                              Ursprungligen postat av ansjo
                              http://zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=318 men de kan se ut lite olik den på bilden med.
                              De kan absolut inte vara den iaf. Den har samma färger som ancistrus iaf, fast ancistrus honor får ju också skägg runt läpparna, fast det har hon inte.

                              Men det är absolut inte den plecon du länkade till iaf. Hon är inte brun och har inte sådana prickar. Ser nästan ut som en ancistrus om man kollar på färger. Skumt kanske, kan det vara en blandras? Ancistrus/pleco? :P

                              Kommentar

                              • Stoffe.B
                                • November 2007
                                • 459

                                #75
                                Jag skulle vilja undra om detta är en Ancistrus ?

                                Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                                Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
                                54L ---------
                                222L

                                Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...