Hittar de maten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TheThing
    • March 2005
    • 31

    Hittar de maten?

    Det är inte längesen alls jag köpte två st pyttesmå ancistrusar, bara 1½-2 cm stora. När jag slänger i maten så hinner de aldrig på tabletterna vad jag sett, utan de andra fiskarna hinner äta i sig det mesta..

    Mitt akvarium är på 200l, är det för stort för att de ska hinna hitta maten innan den försvinner?
  • B0bban
    • February 2007
    • 168

    #2
    vad har du för övrig inredning? rötter/stockar?
    när på dygnet matar du fiskarna med tabletterna?

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Ursprungligen postat av TheThing
      Det är inte längesen alls jag köpte två st pyttesmå ancistrusar, bara 1½-2 cm stora. När jag slänger i maten så hinner de aldrig på tabletterna vad jag sett, utan de andra fiskarna hinner äta i sig det mesta..

      Mitt akvarium är på 200l, är det för stort för att de ska hinna hitta maten innan den försvinner?
      Det bästa är om du släpper i algtabletten ca. 1h efter belysningen släckts, då har de andra fiskarna "somnat" och ancistrusarna vaknat
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • TheThing
        • March 2005
        • 31

        #4
        Mycket växter och rötter + några stenar. Sanden är relativt finkornig. Matar efter att lyset släckts.

        Kommentar

        • TheThing
          • March 2005
          • 31

          #5
          Ursprungligen postat av Nina82
          Det bästa är om du släpper i algtabletten ca. 1h efter belysningen släckts, då har de andra fiskarna "somnat" och ancistrusarna vaknat
          Jag är fortfarande orolig för att de inte ska hitta dom, fast är de hungriga så kanske de kikar fram och letar nogrannare.

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #6
            Ursprungligen postat av TheThing
            Jag är fortfarande orolig för att de inte ska hitta dom, fast är de hungriga så kanske de kikar fram och letar nogrannare.
            Eftersom de är nattaktiva tror jag säkert de kommer hitta dem och då är ju risken mindre att de andra fiskarna äter upp det.
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • B0bban
              • February 2007
              • 168

              #7
              mina små yngel bryr sig inte om tabbsen utan där är det brysselkål,gurka mm som gäller tills de blir större,rötterna älskar dom.

              Kommentar

              Arbetssätt...