Köp av mal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansa
    • October 2006
    • 17

    Köp av mal

    Hej

    Jag har nu odlat Ancistrusar ett tag och tänkte försöka med några nya som inte är allt för svåra att odla. (och max ca 15cm)

    Vad jag inte vet är vad de rimligtvis kostar...finns det någon sida på nätet där man kan kolla priser??

    Kollade in en L037, men det finns kanske en ännu trevligare mal :-)

    Är det någon som odlat L004 med gott resultat??

    /ANSA
    Senast redigerad av ansa; 11 March 2008, 18:20.
  • rick
    • April 2005
    • 1012

    #2
    Ingen av dom arter du nämner är speciellt vanliga i handeln vilket tyder på att de är svårodlade troligtvis. Känner inte till någon utav arterna. Arter som jag vet folk odlat en hel del är peckoltia vittata (den riktiga), ancistrus raunculus L34, Hypancistrus L333, Hypancistrus L260. Skulle jag satsa på någon av ovanstående så skulle jag ta Raunculus som är lika lätt som vanlig Ancistrus men inbringar ett mycket högre pris.. Pansarmalar och grenmalar är ett alternativ också.. Grenmalar är riktigt coola.
    / Rickard

    Kommentar

    • Janne E
      • December 2007
      • 261

      #3
      L037 blir ju lite större än 15 cm, uppåt 30 cm kanske men L004 är en mindre mal som också är lättodlad. De importeras inte så ofta men dyker upp då och då.

      Rickard,

      Vi skulle behöva en riktigt bra artikel till GOC's föreningstidning Malbiten om L34 A. ranunculus, skulle du kunna fråga den du känner som odlat dem och be honom maila mig janne@goc.se ?

      Mvh Janne

      Kommentar

      Arbetssätt...