Vad är det för någon sorts mal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raggsockan
    • April 2007
    • 644

    Vad är det för någon sorts mal?

    Jag har en sådan mal och jag skulle vilja läsa mer om denna men jag vet inte hur det stavas. Tror att det är något med ancistus. kan någon tala om vad det kan vara för kön på den också?
    Bifogade filer
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Det stavas ancistrus. Svårt att avgöra hur stor den är, är den ganska liten syns inte könsskillnaderna, men när de blir runt 7-8 cm (tror jag), så får hanarna förgrenade utväxter på nosen. Honan kan få några få "piggar" längst fram på nosen, men brukar nog vanligtvis inte ha nå´t alls. Jag tycker att den ser lite liten ut än så länge, för att det ska synas.
    Senast redigerad av Shepard; 02 March 2008, 15:03.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Raggsockan
      • April 2007
      • 644

      #3
      Okej. Den har fått några piggar mellan ögonen, lite längre ner alltså.

      Kommentar

      • Vinter
        • August 2006
        • 248

        #4
        Det är nog näsvingarna, eller vad man nu kallar det på fiskar/malar
        19L Räkor
        63L
        240L under uppstart

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Det är en ung Vanlig Ancistrus (Ancistrus sp. "3"). Svårt att säga kön, men jag tycker lite det ser ut som om det skulle kunna vara en hane. I så fall kommer den börja få nostentakler rätt snart.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • Raggsockan
            • April 2007
            • 644

            #6
            Hmm. Piggarna har nyligen kommit upp. Malen är ca 5-7 cm och har haft den i lite mer än en månad.

            Kommentar

            Arbetssätt...