tjock siames.....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vronkan
    • October 2007
    • 160

    tjock siames.....

    hoppas att någon kan hjälpa mig...

    jag har en siamesisk algätare som jag tycker har blivit lite rund om magen, han är inte så slimmad som han var förut..

    kan det vara skadligt för honom och hur får jag honom att minska midjemåttet utan att dom andra fiskarna ska bli utan mat??

    någon som vet?
  • oskarwallin
    • February 2008
    • 1080

    #2
    är du säker på att det är en "han" och inte en "hon" och att inte "Tjockis" är "Gravid"
    60,58 liter
    **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
    *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Ja, det kan vara en hona, de tenderar nog till att bli lite rundare än hanarna. Hur många har du? De trivs bäst i grupp.

      Om du lägger frågan under "Karpliknande fiskar" får du kanske svar lättare
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • vronkan
        • October 2007
        • 160

        #4
        ingen aning men han/hon gick ensam tills för ca 1 månad sen och dom är bara ca en tredje del av vad den stora är.....

        Vet ej hur man skiljer könen åt heller....

        Kommentar

        • vronkan
          • October 2007
          • 160

          #5
          nu har jag 4st

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Könen är nog inte lätta att se, men honorna är förmodligen rundare än hanarna.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • vronkan
              • October 2007
              • 160

              #7
              honorna brukar ju alltid vara lite rundare när det gäller dom flesta fiskar om jag inte har missuppfattat det......
              men siamesen har jag aldrig sett så här rund och ingen av dom andra fiskarna är runda förutom platyshonorna... men det har ju sin förklaring.. hör inte siamesen till mal kategorin?

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Har den utstående fjäll, eller ser den slät ut?

                Nej, siamesiska algätare är inga malar, utan släkt med eldstjärtar, regnbågshajar, och så vidare, det vill säga karpliknande fiskar
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • vronkan
                  • October 2007
                  • 160

                  #9
                  just nu hittar jag den inte då karet är släckt men jag såg inget annorlunda förut ikväll han var som vanligt.

                  Nu när du säger det så har jag nog läst någonstans att den inte är en mal, fick nog tillfälligt hjärnsläpp...

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #10
                    Ursprungligen postat av vronkan
                    just nu hittar jag den inte då karet är släckt men jag såg inget annorlunda förut ikväll han var som vanligt.

                    Nu när du säger det så har jag nog läst någonstans att den inte är en mal, fick nog tillfälligt hjärnsläpp...
                    Ja, det kan man ju få ibland
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    Arbetssätt...