Mellanliten mal..?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olfi
    • January 2007
    • 174

    Mellanliten mal..?

    Vill ha ett par malar till mitt akvarium.. Malar är verkligen inte mitt område, men jag har haft vanliga små Otocinclus.. ja så länge jag kan komma ihåg. Men jag undrar om det finns någon annan liten mal, på nånstans mellan 5-8 cm? Nåt sånt iallafall.. Vill pröva nån ny art, men den ska ju då vara liten, det är ju det som är kruxet.

    Ancistrusen är ju ioförsig ganska liten för att vara en mal, men jag tycker ändå att den är ganska stor

    Finns det överhuvudtaget någon mal som är i denna storlek? Och är det då nån som har tips på en passande art?
  • Hong
    • February 2007
    • 61

    #2
    pansarmalar, jag vet inte dess latinskt namn. iaf de är fredliga och inte så stora ca 5 cm. Är det ngt för ditt akvarium?

    Kommentar

    • Olfi
      • January 2007
      • 174

      #3
      Ursprungligen postat av Hong
      pansarmalar, jag vet inte dess latinskt namn. iaf de är fredliga och inte så stora ca 5 cm. Är det ngt för ditt akvarium?
      Ja, olika corydoras är ju ioförsig fina, men då måste man ha så jädrans många. Har inte riktigt plats för det...

      Kommentar

      • Hong
        • February 2007
        • 61

        #4
        vi har 3 st fläckiga pansarmalar i ett 100 liters kar. iof pansarmalarna är en stimsort. man ska helst ett gäng, men 5 st är det minimum. Våra mår bra och har bott där ca 1 år.

        Kommentar

        • saltbiff
          • December 2006
          • 607

          #5
          en gäng pitbullplecos då? De är ganska skojiga,käkar alger och blir inte så stora

          5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

          Kommentar

          • Olfi
            • January 2007
            • 174

            #6
            Ursprungligen postat av saltbiff
            en gäng pitbullplecos då? De är ganska skojiga,käkar alger och blir inte så stora
            Hur stora blir de? Brukar de vara lätta att få tag på?

            Kommentar

            • saltbiff
              • December 2006
              • 607

              #7
              Ursprungligen postat av Olfi
              Hur stora blir de? Brukar de vara lätta att få tag på?
              Vet inte exakt hur stora de blir...kanske 8 cm? Jag är inte goldmedlem så man kan som vanligt inte kolla artbeskrivningen..suck Om de inte finns hemma så kan nog de flesta affärer beställa hem...tror de kostar runt 60 kr st och man ska helst ha minst 3

              5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

              Kommentar

              • Anna_mvb
                • September 2007
                • 436

                #8
                Här kan du se några bilder och mer beskrivning.
                Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


                Den blir ca 5 cm

                /Anna

                Kommentar

                Arbetssätt...