Siamesisk algätare i strömmt vatten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • axeisi
    • September 2007
    • 804

    Siamesisk algätare i strömmt vatten?

    Vet ni om det funkar?
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Ja, de är strömlevande fiskar, och trivs med stark ström.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • axeisi
      • September 2007
      • 804

      #3
      bra hur många bör man ha i ett 400L?
      (köps som små 3-4cm)

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Minst fem, eftersom det är en stimfisk.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • oskarwallin
          • February 2008
          • 1080

          #5
          har hört att de är mycket revirhävdande mot alla andra fiskar, men jag har 3st i ett 54Lkar...
          60,58 liter
          **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
          *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            ÄKTA siamesisk algätare är inte revirhävdande. De bråkar mycket inbördes och den försvarar mat, men den är inte egentligen en aggressiv fisk.
            Ett 54 liters är dock för litet för siameser, de blir ganska stora och är väldigt aktiva fiskar.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • oskarwallin
              • February 2008
              • 1080

              #7
              jo jag vet, de ska över till mitt 200 kar när det e klart
              60,58 liter
              **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
              *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

              Kommentar

              • rick
                • April 2005
                • 1012

                #8
                Köp inte denna satans fisk om du har mindre fisk i karet. När dom blir större jagar dom allt som rör sig.. Det har alla mina gjort.. Från corydoras till andra malar. Grymt jobbig fisk som bara är till nytta när de är mycket små.
                / Rickard

                Kommentar

                • Jens A.
                  • March 2007
                  • 5026

                  #9
                  Ursprungligen postat av rick
                  Köp inte denna satans fisk om du har mindre fisk i karet. När dom blir större jagar dom allt som rör sig.. Det har alla mina gjort.. Från corydoras till andra malar. Grymt jobbig fisk som bara är till nytta när de är mycket små.
                  Det är inte min huvuderfarenhet. De flesta verkar vara rätt så laidback, men även jag har haft sådana psykfall som du skriver.
                  Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                  Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                  Kommentar

                  • Azur
                    • March 2003
                    • 12946

                    #10
                    Jag har haft mycket problem med siameser, men kan inte riktigt se dem som aggressiva fiskar ändå. Visst jagar de varandra (man måste ha täckglas, annars jagar den dominanta fisken de andra tills de hoppar ut) och ibland även annan fisk, men det blir inga skador. De är jobbiga, men fortfarande i en helt annan division än aggressiva fiskar som Eldstjärt eller Kinesisk Algätare.
                    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...