Kura gömma med ancistrus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anna_mvb
    • September 2007
    • 436

    Kura gömma med ancistrus

    Jag har inte sett på en av mina två ancistrusar i tre dagar. Var panikslagen att den var borta. Har tittat överallt i akvariet (där jag kunde komma åt med blicken). Det var synd, tyckte jag besviken. Men jag har en kvar, en som växer ganska snabbt och är framme ofta. Men den ”försvann” med. Gråtfärdig var jag. Nä, jag vill inte förlora mina malar igen (första paret dog pga sjukdom).

    Men igår kom fram bägge två. Först den minsta låg vid framruta och tittade på mig när jag kom med maten. Efter en stund simmade fram den andre. Vad glad jag blev!

    Undrar om det är naturligt för ancistrus att skrämma livet ur alla. De har många gömställen i mitt akvarium men jag trodde att jag skulle kunna se dem ändå.
  • Ramnissan
    • October 2007
    • 514

    #2
    Mina är likadana i perioder.. Helt plötsligt är de putsväck och man tror det värsta, sedan ligger de helt plötsligt och flinar åt en vid rutan när man kommer med maten..*S*..

    Kommentar

    • Anna_mvb
      • September 2007
      • 436

      #3
      Fint. Då ska jag fortsätta lägga några algtabletter på ätterna åt dem med.

      Idag var den större framme när jag kom hem - nu är har han gömt sig igen

      Jag var lite orolig då den mindre ser lite annorlunda ut. Den är svart, inte brunt som den andre. Mycket fina färger, svart med vita prickar, men jag undrar om det är fortfarande samma sort. Därför kommer atankarna att det var nåt konstigt med den eller att jag gjorde nåt fel.

      Nu ska jag ta det lugnare i fortsättningen

      Kommentar

      Arbetssätt...