Malar - funkar/ funkar inte?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olfi
    • January 2007
    • 174

    Malar - funkar/ funkar inte?

    Har ett 60-liters med Fjärilsciklid och sorgmanteltetror i, plus tre otocinclus. Jag vill gärna ha någon mindre typ av mal till, alternativt nån typ av corydoras. Problemet är ju att det är ett litet akvarium så det funkar inte med vad som helst. Sen oroar jag mig för att en mal, eller corydoras äter mina nuvarande fiskars rom. Så vad jag vill veta är;

    Tips på mindre malar!! Funkar clown pleco? Eller Ancistrus?

    Hur många corydoras får plats?

    Äter malar och corydoras rom/yngel?

    Tack på förhand!
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Clown pleco skulle nog kunna funka då de inte blir så stora, om det är Panaque maccus du menar, men risken är att de kommer att käka upp rommen om de får tillfälle.
    Då Corydoras gillar att vara flera i grupp så är 60 liter i minsta laget när du redan har en del fisk i karet, men skulle du någgon gång skaffa dessa så välj en sort som inte blir så stor och en 5-6 stycken.
    Tycker det låter som du skulle behöva ett till akvarium i lite större storlek.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Olfi
      • January 2007
      • 174

      #3
      Jo, större akvarium skulle jag bra allt vilja ha men har inte riktigt plats för det just nu så då får jag försöka göra det bästa av vad som bjuds! Pygmé pansarmal eller dvärgpansarmal är ju såå söta.. Fast dom är också förbannat svåra att få tag på.. Dvärgarna brukar väl också vara hejare på att simma omkring, nästan som tetror om jag har hört rätt. Rätt svårt att få tag på alla dessa malsorter, så det får nog bli otocinclus och ett par räkor. Tråkigt värre...

      Kommentar

      Arbetssätt...