Kattmal ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • d-day
    • October 2002
    • 73

    Kattmal ?

    En liten artfråga igen är dålig på att hitta nån vettig info om den här arten.Jag köpte två stycken "pimelodella Gracillis" även kallad kattmal (reserverar mig för stavningen )och vill gärna ha lite fakta om dom.Har bara hittat några halvdåliga bilder och välldigt lite info på nätet,men eftersom jag är en nybörjare så skulle det uppskattas med tips på var man hittar vettig info eller tips på en bra bok i ämnet.
  • Dagan
    • November 2002
    • 411

    #2
    Om man söker på google så hittar man ganska mycket om allt men om just kattmal vet jag inte om det finns många svenska sidor tyvärr=(.. Får man fråga hur ditt akvarie ser ut(storlek)? det är alltid kul att höra om hur folk inreder.

    Lyssna/lyssnar o lär medans det finns tid för det.
    Lyssna/lyssnar o lär medans det finns tid för det.

    Kommentar

    • d-day
      • October 2002
      • 73

      #3
      Provade och sökte där men fick mest napp på grocister som säljer fisken i fråga och det var ju direkt inte upplysande.Men mitt akvarium är ett Juwel Rio 240 liters och är ett renodlat sällskaps akvarium.Eftersom jag är nybörjare på det här så tordes jag inte köpa nått större innan jag hade provat på sneglade länge på ett 400 liters men plånboken sade nej.Har en blandad kompott av fisk Blodtetror Kardinaltetror Kongtetror och ett gäng Platys.Och har fyllt upp med pansarmalar ( som jag älskar ) och en Pleco som jag nästan aldrig ser.5 siameser simmar omkring och bråkar men är allmänt trevliga (fast dom börjar bli lite väl stora).Och en humlemal som gömmer sig i en rot och nu två stycken kattmalar.

      Kommentar

      • Bilbo
        • February 2002
        • 2119

        #4
        Här finns lite info, men det kanske du redan hittat!
        FISHBASE

        Bakom varje liten krök döljer sig en purjolök.

        // Magnus
        // Magnus