Ojämn kvalité på malfoder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    Ojämn kvalité på malfoder

    raderat
    Senast redigerad av Gäst; 09 September 2009, 01:01.
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    #2
    mörkgröna tussar?

    det som inte blir uppätet måste du nog suga upp, annars ligger det kvar på bottnen och ruttnar.

    förstår vad du menar med att en del blir kvar, så fick jag när jag matade mina ancistrusar för mycket, men om du matar mindre borde ju allt bli uppätet
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Är det märkeslöst skulle jag inte köpa det. Man har ju ingen aning om vad det är då
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • Guest

        #4
        raderat
        Senast redigerad av Gäst; 09 September 2009, 01:01.

        Kommentar

        • Thomas&Anna
          • January 2006
          • 1030

          #5
          Jag kör med ett märkeslöst malfoder (algtabletter) 1kg förpackning det står bara vad det innehåller mina malar är tokiga i detta.

          Thomas
          Senast redigerad av Thomas&Anna; 14 January 2008, 15:17.
          Thomas & Anna

          www.annaothomas.com

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #6
            Smaken kan vara god för fiskarna iofs. Men ett märkeslöst foder kan ju skriva vad som låter bra innehållsmässigt och 110% tex är bra gjort att peta i av olika ämnen
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • B0bban
              • February 2007
              • 168

              #7
              Ursprungligen postat av eriahl
              Smaken kan vara god för fiskarna iofs. Men ett märkeslöst foder kan ju skriva vad som låter bra innehållsmässigt och 110% tex är bra gjort att peta i av olika ämnen
              vad är det som hindrar ett "märkt" foder att inte skriva fel saker ex skippa sådant de tror gör köparna misstänksamma mm.
              Man måste ju lita på tillverkarnas innehållsförteckning, litade du inte på ICA när de sålde köttfärs eller?

              Kommentar

              • Öronräv
                • March 2007
                • 754

                #8
                Det låter ju som ett väldigt bra innehåll jämfört med vad jag läst på standardmärkenas produkter, som innehåller mest spannmål och "mejeriprodukter".

                Men 110% var ju litet suspekt
                There is a windmill in my beard; Your argument is invalid.

                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1277734

                http://oeronraev.bilddagboken.se/

                Kommentar

                • eriahl
                  • April 2004
                  • 5681

                  #9
                  Kända märken kan såklart skriva innehåll så det låter bra oxå men riskerar ju väldigt mycket om det kommer fram. Ett foder utan märke borde vara mindre oroligt sas. Ta bara just det där fodret där dom inte ens kan räkna hur mycket innehåll dom skriver.
                  Köper köttfärs på ICA ändå och har ient mkrät nåtgo konstgit, tror jag. Köper svenskmärkt men det kan vara fusk oxå men då är det väl så även om fult
                  "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                  Kommentar

                  Arbetssätt...