Min nya mal.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maria_
    • March 2007
    • 2867

    Min nya mal.

    Jaha. Köpte en ny mal i måndags. Nu har jag lite bekymmer.

    För det första så stör det mig att hon är så olik i färgen jämfört med de andra. Kan de ändå vara samma art? Jag har aldrig sett en ancistrus som har sådan färg, hon är liksom mer brun medan de andra är lite mer svartaktiga. Men det är kanske för att jag inte glor så mycket på ancistrusar. Även om jag tycker att jag har kollat ganska mycket på bilder och så.

    Sen finns det två saker som stör mig väldans mycket mer. Det ena är att hon har två små vita streck ovanför sidofenorna längst bak. Alltså, ett streck på varje sida då. Det ser ut som att hon har fått skärsår, men jag antar att hon inte har skurit sig. Men jag har ju tittat på mina andra malar, och ingen ser ut så.

    Sedan satte hon sig idag på glaset för första gången. Och allvarligt talat, det ser ut som om hon har skorv på undersidan av kroppen. Vad ska jag ta mig till? Vad är fel? Hon har antagligen haft det redan innan hon flyttade hem till mig, för jag har aldrig sett något liknande.

    Jag lägger in två bilder. På den ena är min ena hande med. Han ligger på marken, medan hon ligger på en sten. Den andra bilden är på honan underifrån, men den blev inte så jättelyckad.
    Bifogade filer
    Med vänlig hälsning,
    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.
  • maria_
    • March 2007
    • 2867

    #2
    Jag kan berätta att den översta bilden är större på min dator...
    Med vänlig hälsning,
    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

    Kommentar

    • micke x
      • October 2007
      • 5

      #3
      ja såg liknande på en av mina..

      För nån v. el 3.. har dålig pejl. iaf hade en av mina liknande mysko på maggen, vet inte vad.. men den såg dåligt annurlunda ut på maggen.. de gick bort av sej själv hoppas ja, va de nu va.!

      Kommentar

      • micke x
        • October 2007
        • 5

        #4
        de vitaktiga försvann å ja har inte sett något konstigt på ressten av ligan i de karet.. så hoppas de inte e nåt knas.. då blir de jobbigt!

        Kommentar

        • micke x
          • October 2007
          • 5

          #5
          go natt---

          Kommentar

          • maria_
            • March 2007
            • 2867

            #6
            Ingen som vet något mer om det?
            Med vänlig hälsning,
            hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

            Kommentar

            • micke x
              • October 2007
              • 5

              #7
              Ja vet nån att fråga! Glömde bort det totalt idag... i morgon, el senare idag blir det! vet ja mera. tjo

              Kommentar

              Arbetssätt...