Fenknaprande Synodontis?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Penti
    • December 2007
    • 8

    Fenknaprande Synodontis?

    Gör synodontisar detta? eller är det bara som det ser ut? mina fiskar har knappt några fenor kvar jämfört med dom jag sett i butik???



    Den jagar mina fiskar och det skulle isådanafall förklaras av fenbegäret?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Fenbitare är de nog inte direkt, däremot kan ju fenorna på de andra fiskarna skadas om de blir jagade. Vad är det för Synodontis, och vad är det för andra fiskar?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Penti
      • December 2007
      • 8

      #3
      Ursprungligen postat av Micke_A
      Fenbitare är de nog inte direkt, däremot kan ju fenorna på de andra fiskarna skadas om de blir jagade. Vad är det för Synodontis, och vad är det för andra fiskar?
      jag börjar tro att mina Oscar e skapta med korta bröstfenor efter att ha tittat på massa bilder på nätet.... vändmal

      tack för svaret

      Kommentar

      • Amaro
        • January 2007
        • 1709

        #4
        själv så har jag haft ganska dålig erfarenhet med syndontisar, menar dock inte att det är så i alla fall.

        Men märkte tydligt att den jävlades me de andra fiskarna, var ju delvis mitt fel eftersom den antagligen inte trivdes så bra, varför undrar jag dock fortfarande då det fanns bra me gömställen och allt annat den behövde.

        Den käkade ett stort hål i sidan av min eldål, dödade flera guramis, skapade lite sår på mina praktbotier och silverhajar. Det var med andra ord helt knasigt.

        Jag skulle nog rekomendera att du gör dig av med din, detta endast om dessa "problem" du har dykt upp strax efter att du köpte fisken.

        lycka till
        If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

        Kommentar

        • JohanRex
          • June 2007
          • 144

          #5
          Ursprungligen postat av Penti
          vändmal
          Synodontis är det latinska namnet och vändmal det svenska, frågan är vilken vändmal du har. Det finns massor av olika.

          Kommentar

          • Penti
            • December 2007
            • 8

            #6
            Ursprungligen postat av JohanRex
            Synodontis är det latinska namnet och vändmal det svenska, frågan är vilken vändmal du har. Det finns massor av olika.
            såg ut som en Brunprickig synodontis som finns under artbskrivningar...

            men tog väck honom då han jagade alla andra invånare... eller simmade under en oscar flera varv runt karet men tillslut blev han kvitt sin plågoande.. så beslutade att ta bort han...för säkerthets skull

            några tips på fisk med liknande funktion.... dvs. äta upp matrester som hamnar på botten vid utfodring? som klarar av oscar också kanske ska tillägas...

            Kommentar

            Arbetssätt...