panaqe maccus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sunna73
    • December 2007
    • 10

    panaqe maccus

    bara undrar om någon vet något om dena l-malen,har inte hitat några upplysningar om denna.skulle vara kanon om någon vet något ,Tackar
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    Ursprungligen postat av sunna73
    bara undrar om någon vet något om dena l-malen,har inte hitat några upplysningar om denna.skulle vara kanon om någon vet något ,Tackar





    mina äter bra med alger och rötter, skiter hur mycket som helst.
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Guest

      #3
      kensa var det den som åt dina växter, jag är inte goldis så jag utgår bara från panaque maccus och clown pleco.

      Fast den äkta clown plecon är ju Peckoltia vittata

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        vittatan är tydligen väldigt sällsynt på marknaden.

        nästan alla som tror de har vittata har panaqer.

        mina tuggar i sig vanliga svärdsplantor och vanlig vallesneria som om det var godis.

        håller på att byta ut växterna mot mer motståndskraftiga varianter.

        de skitar ner väldigt mycket så, en väldigt bra pump, eller täta vattenbyten med slamsygning gäller om man har lika många som jag har, dvs 4 st i ett 240 liters.
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Långås
          • December 2005
          • 1368

          #5
          Någon som fått lek på panaqe maccus?
          Mvh Peter

          Kommentar

          • C.Ciklid
            • February 2005
            • 12055

            #6
            Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.

            Panaque maccus

            Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.

            Panaque vittata

            Har haft maccus som dock var 2 hanar. De var inga bra algätare och latade sig mest under sina rötter. Älskar växter ja!! Verkligen fina dock. Nu var det ett tag sedan jag såg dessa på marknaden, men kolla med någon större zooaffär om de har dem på listan. Kasnke kan de ta hem åt dig. Tror jag har läst om någon som fått dem å föröka sig.. minns inte vem.

            //Camilla
            De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

            Kommentar

            • Guest

              #7
              Nja Peckoltia vittata hör väl till de mest vanligaste L-malarna, Panaque maccus är också än av de vanligaste L-malarna. Jag kan hålla med om att folk blandar ihop dessa två och det är mest pga handelsnamnet "clownpleco" för när man säger clownpleco så tror alla att det är vittata man har..
              Annars är det ju rätt stora skillnad mellan Panaque och Peckoltia.

              Långås: vad jag vet är de relativt lätta att odla, har dock aldrig försökt.

              Kommentar

              • sunna73
                • December 2007
                • 10

                #8
                takkar

                Kommentar

                Arbetssätt...