Albino pansarmal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    Albino pansarmal

    Hej

    Min ena albino är sjuk men vet inte vad det är.......den ligger bara i ett hörn i akvariet utan att röra en fena. Ser normal ut om man jemför med hans andra kompisar. Ser kanske lite mager ut eller inte så de andra är stora halv runda och pigga som mörtar. Där simmar andra fiskar med som Svärdisar och
    L144A (Zoopets nr )
    De verkar må prima.

    Någon som kan ha en tanke på vad det kan vara ?
    Senast redigerad av Gäst; 06 December 2007, 10:07.
  • Guest

    #2
    Nu är han död undrar fortfarande vad det var för fel : ( ingen tycks veta buhuu

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      hmm..inte riktigt säker på vad som har hänt med din lilla pansarmal, men jag kommer ihåg att det har hänt mig innan när jag hade fin sand, när jag hade släppt i mina pansarmalar så började jag se efter någon dag att de blev mindre och mindre aktiva och att de smalna av. de åt inget och sen så tynade de bara bort...det jag har tänkt på är om sanden har varit för vass och att de skurit sig i munnen så att de inte kunnat äta...det här var bara en tanke, men jag är lite nyfiken, vad har du för sand/grus i akvariet?
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Ursprungligen postat av macke_fisk
        det jag har tänkt på är om sanden har varit för vass och att de skurit sig i munnen så att de inte kunnat äta...det här var bara en tanke, men jag är lite nyfiken, vad har du för sand/grus i akvariet?

        Jag har också fin sand i mitt kar, Hornsärv, Cabomba Och en kruka+rot.
        Men de övriga Albinosarna Mår prima vad jag kan se. Konstigt en gåta i sig......

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Ursprungligen postat av aggehunk
          Jag har också fin sand i mitt kar, Hornsärv, Cabomba Och en kruka+rot.
          Men de övriga Albinosarna Mår prima vad jag kan se. Konstigt en gåta i sig......

          mina mådde osså prima inan dess, de dog en efter en efter en
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • Guest

            #6
            Är de andra pansarmalarna tåligare? kan tänka att de albinosarna inte är så tåliga som "vanliga".

            Eller ska jag byta några tips?

            Kommentar

            • speed
              • February 2003
              • 397

              #7
              Hejsan på er..
              Jag kan tilllägga att ja har 3 olika sorter av pansarmal det är albino, prickig och metall. jag kör med biltemas blästersand den utan något i. den grövre storleken. Mina pansarmalar lägger ägg titt som tätt ingen har dött utav mina. Jag har ett hundra tal 2 veckor gamla albino yngel med biltema sanden, det går utmärkt.

              Jag funderar på era vattenvärden? finns det bra rörelse på vattnet så det blir lite syre??

              Ger ni dom mal tabletter?

              mvh Jonas
              Mvh Jonas


              http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=131517

              Kommentar

              Arbetssätt...