Ancistrus snabba till lek...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patdah
    • November 2007
    • 659

    Ancistrus snabba till lek...

    Jag hade en helt vanlig ancistrushane som jag tyckte kunde behöva lite sällskap så jag handlade en hona till honom... hon såg tjock och trind ut och nu två dagar senare inser jag att det var hennes "romsäckar" som var så fyllda för nu har dom redan lekt och hon är numera fasligt smal och insjunken

    Hur länge kan en hona gå med rom i sig utan att släppa den ifrån sig?
    /Patrik

    I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.
  • patdah
    • November 2007
    • 659

    #2
    Jag svarar på min egna fråga eftersom jag fått svaret... Om honan inte finner någon hane omvandlas äggen i honan och blir till näring för henne istället.

    Jag kan nu även berätta att det är mer än 45 yngel ute i karet från parets första lek... Nu _måste_ jag köpa ett till kar...
    /Patrik

    I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

    Kommentar

    • MattiasL
      • September 2006
      • 1479

      #3
      Mata med obergine och algtabletter varje kväll. Då kommer minst hälften att klara sig.
      Qui audet adipiscitur!

      Kommentar

      • patdah
        • November 2007
        • 659

        #4
        Jag matar med potatis, gröna ärtor, gurka och algtabletter... Jag tror faktiskt att alla har klarat sig än så länge
        /Patrik

        I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

        Kommentar

        • B0bban
          • February 2007
          • 168

          #5
          patdah,hur stort är ditt kar? vad ska du göra med ynglen?

          Kommentar

          • elinj
            • July 2007
            • 1100

            #6
            äter ancitrus potatis??

            Kommentar

            • patdah
              • November 2007
              • 659

              #7
              Vi har tre kar här... två 54-liters och ett 240-liters. Ynglen får gå kvar i ett 54-liters tills dom är stora nog att ges bort eller bytas bort mot nånting annat.

              Ancistrus äter absolut potatis. Eftersom dom är "gräsätare" eller herbivorer så äter dom gärna rotfrukter och andra för oss människor ätbara grönsaker.
              /Patrik

              I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

              Kommentar

              • elinj
                • July 2007
                • 1100

                #8
                Ursprungligen postat av patdah
                Ancistrus äter absolut potatis. Eftersom dom är "gräsätare" eller herbivorer så äter dom gärna rotfrukter och andra för oss människor ätbara grönsaker.
                Jag bara tänkte eftersom du sa så här ``Jag matar med potatis, gröna ärtor, gurka och algtabletter...
                Senast redigerad av elinj; 17 December 2007, 12:39.

                Kommentar

                • B0bban
                  • February 2007
                  • 168

                  #9
                  klart de käkar en pära.
                  De som jag märkt av är att bryselkål är de som går hem bäst hos mina malar förutom algtabletter då.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...