vilka passar L-malar till malawi???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Klas Bengtsson

    • March 2007
    • 424

    vilka passar L-malar till malawi???

    jag vill veta om min den akvarium skall vilka jag ha L-malar den dåå?????
    jag har mkt fungera om den anictrus sp.L144 golden el albino den två-tre el fler i min 375liter med 3 arter malawi.. o skall skaffa den oxåå gökmalar den två heter syndonontis petricola oxåå.. vilka skall jag ha L-malar.. så jag gillar inte gibbeceps den så för stor fisk.. mvh klas
  • Thomas&Anna
    • January 2006
    • 1030

    #2
    L-75 kanske mycket trevlig ofta framme och snäll mot andra fiskar.

    Thomas
    Thomas & Anna

    www.annaothomas.com

    Kommentar

    • slusken
      • March 2006
      • 149

      #3
      Själv har jag L191 som iof blir ganska stor men är en tuff mal som gärna visar sig framme i tid och otid. L200 är också en väldigt snygg mal som jag heller inte har haft nå broblem med tillsammans med Malawis. Annars är vanlig Ancistrus ganska bra med det flesta fiskar skulle jag tro.
      Du skriver om Syndontis Petricola. Jag vill bara tipsa om en mal som går i Tanganyikasjön. Syndontis multipunctatus! Jag har fyra stycken och de är de snyggaste malarna jag sett! Klart hett tips!
      Fear no fish!

      Kommentar

      • Thomas&Anna
        • January 2006
        • 1030

        #4
        Man kan säga vill man se malen skall man inte ha L-mal det är min erfarenhet.
        Thomas & Anna

        www.annaothomas.com

        Kommentar

        • Kryptonit
          • October 2006
          • 139

          #5
          Ursprungligen postat av Thomas&Anna
          Man kan säga vill man se malen skall man inte ha L-mal det är min erfarenhet.

          Eller så har man många så ser man alltid någon...
          De sorter jag har tillsammans med Malawiciklider är Ancistrus, L021, L177, L190, L201, L239
          Malawiciklider och L-malar i 1484 liter
          (720 + 420 + 120 + 112 + 56 + 56)

          Kommentar

          • Klas Bengtsson

            • March 2007
            • 424

            #6
            oj så ¨många har den bra.. har den visa på bildar dåå??? så jag kolla den en del finns inte med där så klart.. hur skall visa den dåå så bra att veta om den.. jag har själv gibeceps den är för stor så vill jag ha mindre den malar.. så den hur stor är L-75? 191? o L200 o den finns så¨många många olika malar .. men hur jag har gibbleceps den är så stora mal där hos mig i 375 liter??? med malawiciiklider.. tycker ni att jag skall behålla den gibbleceps dåå????

            Kommentar

            • Kryptonit
              • October 2006
              • 139

              #7
              L075 blir ca 20 cm, L191 30 cm, L200 20 cm...

              Om du vill ha kvar din Gibbiceps eller inte är nog något du själv får avgöra. Den kommer bli för stor för ditt 375 liters kar även om den inte skulle vara det idag. (45 cm +)

              Den mal som förmodligen är "bäst" är ancistrus då de är billiga att införskaffa, ganska synliga när de är mindre och har möjlighet att få yngel.
              Malawiciklider och L-malar i 1484 liter
              (720 + 420 + 120 + 112 + 56 + 56)

              Kommentar

              • Thomas&Anna
                • January 2006
                • 1030

                #8
                Ursprungligen postat av Kryptonit
                Eller så har man många så ser man alltid någon...
                De sorter jag har tillsammans med Malawiciklider är Ancistrus, L021, L177, L190, L201, L239
                Jag kanske här för mycket gömställen för mina L-malar(400 l malkar).Jag har 8st L-260 på 220 l helt ensamma det ända jag ser är stjärt fenan på någon ibland.

                Thomas
                Thomas & Anna

                www.annaothomas.com

                Kommentar

                • Klas Bengtsson

                  • March 2007
                  • 424

                  #9
                  Ursprungligen postat av Kryptonit
                  L075 blir ca 20 cm, L191 30 cm, L200 20 cm...

                  bra tips av dig oxåå.. får se den först kolla... tacl mkt...
                  Om du vill ha kvar din Gibbiceps eller inte är nog något du själv får avgöra. Den kommer bli för stor för ditt 375 liters kar även om den inte skulle vara det idag. (45 cm +)
                  bra tips av dig...
                  Den mal som förmodligen är "bäst" är ancistrus då de är billiga att införskaffa, ganska synliga när de är mindre och har möjlighet att få yngel.
                  ja men jag vill vänta lite det med den min mal så gibbleceps så lite taget så det o vill se på affäre o buktiken där först så klart.. så klart jag är nöjd den gibbleceps men en sak den är för stor 36 cm.. så den är fint klart fisk mal.. men jag vill ha ny mal den mindre men får vänta lite så se där i affäre imorron o nån helger .. ingen problem så inte bråttom att inbyte ännu.. jag tänker inte på den om odling själv om malar men haft tidigare den två el tre ggr för anictus så längsen många år har jag den gjort innan.. så den är hemskt lättare... men mig klart skall ha två göklekare malar den skall jag ha den imorron inbyte så klart... mvh klas

                  Kommentar

                  • Klas Bengtsson

                    • March 2007
                    • 424

                    #10
                    Ursprungligen postat av Kryptonit
                    L075 blir ca 20 cm, L191 30 cm, L200 20 cm...

                    Om du vill ha kvar din Gibbiceps eller inte är nog något du själv får avgöra. Den kommer bli för stor för ditt 375 liters kar även om den inte skulle vara det idag. (45 cm +)

                    Den mal som förmodligen är "bäst" är ancistrus då de är billiga att införskaffa, ganska synliga när de är mindre och har möjlighet att få yngel.
                    tack mkt o tips av dig mkt.. men får se och först kolla så klart..

                    Kommentar

                    • Jens A.
                      • March 2007
                      • 5026

                      #11
                      Håller med Kryptonit...Ancistrus är ett säkert kort ihop med malawis.
                      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                      Kommentar

                      • Klas Bengtsson

                        • March 2007
                        • 424

                        #12
                        ja nu har jag fyra göklekare där har köpt två till så den samma den synodotia petricola alla fyra nu där så bra fungera med malawiciklider där så klart.. jag behålla gibbeceps den är gammal 11 år så den ingen problem med malawiciklider där .... jag har bara tre arter där malawiciklider för min akvarium 375 liter är den lab.golden, ps.sp.acei marygold och ps.socolofi så den bra där med fin färg blå och gul för dom där..

                        Kommentar

                        Arbetssätt...