Intressant beteende Gibbiceps

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AddeBC
    • November 2007
    • 3

    Intressant beteende Gibbiceps

    Jag har en 21 cm Gibbis som jag har haft i c:a 2 år, i början var han jätte skygg dock efter ett tag började han synas lite mer (efter ett par månader).

    Det socialaste han är är att han satt på framrutan när det var kväll och man inte gick omkring i rummet.

    Sedan hände det. Min doppvärmare lade av vilket jag märkte lite för send. Med 15 grader i vattned dog mina två choklad malar en silver haj och nån annan mini skräpmal. Dock denna Gibbis låg på rygg vid utan och reagerade inte när jag puttade på honom. Dock såg jag att han levde, men det var med nöd och näppe... SÅ jag puttade honom tätt intill doppvärmaren som nu var igång och sade till sambon attd et var kört "inte en chans att han lever imorgon" Men i detta fall vart jag glatt överaskad att ha fel. Han levde. Och med ett helt nytt beteende.

    Nu sitter han KONSTANT längs främre rutan, simmar omkring fram och tillbaka - alltid vid främre glaset. Och sätter jag ner handen så kommer han ALLTID och lägger isg i handen och väntar på att jag ska mata honom med ALG tabletter. Släpper jag algtabletten väntar han vid ytan för att äta ur handen igen. När jag matar fiskarna med flakes så ligger han på rugg vid ytan och smaskar...

    Frågan lyder. Varför detta beteende föränding så hastigt. Missförstå mig inte det är jättekul med en mal som är lika social som mina hundar men jag blir nyfiken varför...
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Har aldrig hört om en fisk som lärt sig så snabbt, men han kanske förknippar handen med värme och mat?
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • AddeBC
      • November 2007
      • 3

      #3
      nära döden upplevelsen kanske fick honom att uppskatta livet...

      Kommentar

      Arbetssätt...