jag har en Skäggmunsmal Ancistrus som har växt fint o så o den e ju så fin med alla prickar men ibland så ändrar den o får som typ gula stora fläckar o man ser inte dom små prickarna längre men sen efter ett tag blir den som vanligt igen. e det nån som vet varför den ändrar färg så?
skiftar i färg..varför?
Kollaps
X
-
Så brukar det vara för mig när jag nyss har tänt ljuset. Då skiftar dom nog färg till ljusare lite gulare. Så blir det också när dom t ex. Har varit under en mörk rot länge... så kommer dom fram. Då har dom säkert ljusare fläckar på sig... Det är mitt svar.. vet inte om det är rätt!
MVH DanielMVH Daniel -
Mina 2 Hanesk malar skedde det samma sak med?
Jag fråga på akvarie affärn och han sa att efter flytt mellan akvarium
kunde de få pigment förändringar. Nu 1 vecka senare är den ena fri från fläckarna medans den andre har kvar lite av dem.
Kommentar
-
Japp mina med, men mest honan hon kan bli nästar lika ljus som gruset (engelsk sjösten)!!! och för att nästa minut vara svart och snygg!!!! hanen brukar också få sådana fläckar som du beskriver..
MVH Alex
HAVET ÄR DJUPT
MVH Alex
375L pseudotrop heus socolofi(pindani), flavus,hongi,rödzebra,m´doka,salosi,malarKommentar
-
Min och min kompis ancitrus mal får också det. jag tror att dom får olika färg beroende på humör.<b>Mvh/ Nadia</b>
[b]Älskar djur!!!
Jag hoppas att ingen hatar dem.Kommentar
Kommentar