Bra tips för lek på ancistrus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vronk
    • February 2006
    • 63

    #16
    Ursprungligen postat av Thomas&Anna
    Svarta mygglarver kan hjälpa till,har du väl fått dom till lek så slutar dom inte.
    Lycka till

    Thomas
    Det hörde jag också när mina ancistrusar lekte och fick ungar. Tror dock inte att det stämde in på mina för nu har det gått över ett år sedan dess och de vill inte alls leka igen. =(

    Kommentar

    • jesper_b
      • June 2006
      • 1201

      #17
      Ursprungligen postat av Vronk
      Det hörde jag också när mina ancistrusar lekte och fick ungar. Tror dock inte att det stämde in på mina för nu har det gått över ett år sedan dess och de vill inte alls leka igen. =(
      Vill du att dom ska leka igen, börja med att kolla dina vatten värden leker inte ancistrus som är så enkla att få lek på så är det nåt som inte stämmer.

      Prova annars att slänga ner mer lekställen, och gör sedan ett lite större vattenbyte där du sänker tempen med 4-5 grader. Och släng ner en alg tablett per dag dela på den så alla malar får i sig mat. Funkar inte det får du väl prova att byta med mjukare vatten med det ska inte behövas.
      www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
      Mina Malar:
      L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

      Kommentar

      • slusken
        • March 2006
        • 149

        #18
        Jag fick höra för en tid sen att kokosnötter skulle vara bra som lekgrottor. Om det nu skulle stämma kan någon tala om varför?
        Fear no fish!

        Kommentar

        • Destroy
          • October 2007
          • 184

          #19
          Ursprungligen postat av slusken
          Jag fick höra för en tid sen att kokosnötter skulle vara bra som lekgrottor. Om det nu skulle stämma kan någon tala om varför?
          Det kan nog stämma, vad jag hört så är de flästa sakerna som är i håliga, och lite mörka bra för lek. Jag har en ihålig stubbe, den är perfekt för mina. Men något också som sägs vara toppen är runda tegelrör. :-)
          Fish said to the Ocean:
          'without fishes there is nothing in the Ocean.'
          Ocean reply to the fish:
          without you there is nothing in my life...

          Kommentar

          • elinj
            • July 2007
            • 1100

            #20
            Nu hoppar jag in..

            Har en albino (hanne )och en mörk ancitrus(hona) som jag hade redan från början när jag skaffade mitt akvarium för ca 4 månaders sen, inte alls intresserad av den mörka honan.
            Så jag denna vecka skaffade jag en riktigt bra grotta och 2 honor till.

            Har några frågor.

            1. Vart får man tag på lekrör?
            2. Hur ser man att de leker?

            Kommentar

            Arbetssätt...