Gibbiceps som flämtar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola_1965
    • November 2007
    • 4

    Gibbiceps som flämtar

    Hejsan !
    Är det någon som har erfarenhet av nyinköpt större Gibbiceps (25 cm)? Köpte honom på akvarielagret idag och han är väldigt flämtig. Nya fiskar brukar ju vara tagna efter transport och påsåkning men han har nu varit tagen i fyra - fem timmar. Är rädd att han ska få en hjärtattack....eller nåt.....
    Tacksam för goda råd!!!!
    Mvh Ola
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    det tar tid för fiskar att lugna ner sig, ibland upp till dagar..vänta så ska du se att han har lugnat ner sig efter någon dag..
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Verbal-slaughter
      • June 2007
      • 272

      #3
      var du noga med att se till så h*n vänjer sig vid ditt vatten? Att du lagt lite utav ditt vatten i påsen(elr vad man nu har en så stor fisk i) och sedan släppt in den? Tror inte du missat men frågar ändå :P sen e jag inte duktig på så stora gibbi's ^^

      Kommentar

      • Ola_1965
        • November 2007
        • 4

        #4
        Ursprungligen postat av macke_fisk
        det tar tid för fiskar att lugna ner sig, ibland upp till dagar..vänta så ska du se att han har lugnat ner sig efter någon dag..
        Hejsan och tack för tipset! Lilla Gibbis är idag lite mindre flämtig men till min stora förtjusning har han ätit sin första lilla portion räkmix. Det är nog OK med honom!!!! Du har nog rätt i att det kan ta några dagar. Har aldrig köpt en fisk i denna storlek tidigare så det är därför det känns lite oroligt...
        Mvh Ola

        Kommentar

        • Ola_1965
          • November 2007
          • 4

          #5
          Ursprungligen postat av Verbal-slaughter
          var du noga med att se till så h*n vänjer sig vid ditt vatten? Att du lagt lite utav ditt vatten i påsen(elr vad man nu har en så stor fisk i) och sedan släppt in den? Tror inte du missat men frågar ändå :P sen e jag inte duktig på så stora gibbi's ^^
          Hejsan och tack!
          Jodå, han hade en invänjningstid på en timme med en hel del av det egna akvarievattnet innan han fick åka i akvariet. Det är också min erfarenhet att fiskar mår bäst av en sådan procedur. Verkar som att Gibbis mår hyfsat även idag!
          Mvh Ola

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            #6
            Ursprungligen postat av Ola_1965
            Hejsan och tack för tipset! Lilla Gibbis är idag lite mindre flämtig men till min stora förtjusning har han ätit sin första lilla portion räkmix. Det är nog OK med honom!!!! Du har nog rätt i att det kan ta några dagar. Har aldrig köpt en fisk i denna storlek tidigare så det är därför det känns lite oroligt...
            Mvh Ola

            kul att han måt bättre
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            Arbetssätt...