ancitrus mal som gömmer sig????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinj
    • July 2007
    • 1100

    ancitrus mal som gömmer sig????

    Har en albino ancitrus mal, som gömmer sig fast den har en grotta, mycket växter o där med mycket göm ställen. Har även en mörk ancistrus som är en hona, albino är osäker på om det är en hane eller hona.

    Andra fiskar i akvariumet är:
    Guppy 3+5yngel och endlers guppy 4
    neontetra 15
    svärdbärare 7
    2 grodor

    Akvariumet är på 200l.

    Min fråga är varför gömmer sig denna mal??
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    #2
    Hur länge har du haft albino malen? är den ny så är den självklart skygg eftersom den inte blivit van vid det nya hemmet så att säga.

    Något jag märkt på ancistrus över huvudtaget är att de är väldigt skygga som små, alltså då de är ca 2-3cm. När de däremot blir ca 5-6cm så är dem inte skygga alls. De backar inte heller för andra fiskar som kanske är tuffare än dem. Så är det hos mig iaf.

    Ps märkte också att de trivdes mer då jag köpte fler. Har nu 3 albino och 1 vanlig, de blev mindre skygga då deras antal ökade.
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

    Kommentar

    • elinj
      • July 2007
      • 1100

      #3
      Ursprungligen postat av Amaro
      Hur länge har du haft albino malen? är den ny så är den självklart skygg eftersom den inte blivit van vid det nya hemmet så att säga.

      Något jag märkt på ancistrus över huvudtaget är att de är väldigt skygga som små, alltså då de är ca 2-3cm. När de däremot blir ca 5-6cm så är dem inte skygga alls. De backar inte heller för andra fiskar som kanske är tuffare än dem. Så är det hos mig iaf.

      Ps märkte också att de trivdes mer då jag köpte fler. Har nu 3 albino och 1 vanlig, de blev mindre skygga då deras antal ökade.
      Min är ca 6cm, har haft den i ca 2-3mån osäker på datumet. Viserliggen när den kommer fram till maten så är han ju inte rädd, får bort de andra fiskarna även den mörka malen (honan )
      glömde skriva att jag har även rot i akvariumet som är akvariumets bred alltså 40 cm.

      Så ev, måste jag alltså inskaffa mig mer ancistrus malar,, men hur många ska man ha? Har redan 2 st, albino och den mörka.
      Eftersom det är ett 200l, vill inte ha för många så att de blir tjuriga på varandra bara för att det är för lite med plats.

      Kommentar

      Arbetssätt...