rest ätande fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • axeisi
    • September 2007
    • 804

    rest ätande fisk?

    hejsan.. jag behöver nu tyvär skaffa mig någon fisk som äter rester för att mina platys är så sega när de äter att mycket hinner ner till botten=\

    vad rekomenderar ni då?
    vill helst inte ha en stimm fisk men man kan ju inte alltid få som man vill


    mvh/ Axel
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    Jag skulle säga ett gäng corydorysar (även om du inte vill ha stimmisar) då de är effektiva matupprensare. Annat alternativ är att mata mindre.
    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • Maria - Sjöjungfru

      • January 2004
      • 4236

      #3
      Jag skulle nog vilja veta hur stort ditt akvarie är och vad du har för grus/sand på botten innan jag kan rekomendera nå'n fisk.
      Maria - Sjöjungfru

      Kommentar

      • hfh75
        • April 2005
        • 595

        #4
        Japp, jag håller med... hade ett gäng corydoras sterbai i ett sällskapskar och dom höll rent riktigt bra. Men mata då inte mer för att dom skall få mat utan dra hellre ner på fodret och komplettera med ett "bottenfoder"...

        Men som sagt... storleken på karet avgör ju... kanske kunde funka med nån snigel också...
        /Fredrik

        -En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

        Kommentar

        • Härja
          • March 2007
          • 298

          #5
          Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


          sån har jag, äter allt... rensar alltid. kanske inte världens snyggaste bilder på den...
          www.nittionio.com
          mina egna fotografier

          Kommentar

          • axeisi
            • September 2007
            • 804

            #6
            okej... jag har förtillfället ett 25 liter och ett 40 lier. men inom 1 vecka så har jag antagligen fått upp mitt 270 L så jag vill ha en fisk som är anpassade för det stora.

            har nu engelsksjösten som botten men kommer ha det eller sand?
            är det så stor skillnad?

            Kommentar

            • C.Ciklid
              • February 2005
              • 12055

              #7
              Corysar vill gärna ha sand liksom många andra malar. Jag har dock haft dem med eng.sjösten (i olika storl.) och rådasand/grus utan större problem. Du kan möjligtvis ha några i ditt 40l tills det stora är igång. Här är en av de vanligaste corysarna i handeln.

              //Camilla
              De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

              Kommentar

              Arbetssätt...