Vet någon vad detta är för någon mal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ewe
    • November 2003
    • 7

    Vet någon vad detta är för någon mal?

    Har en mal som är på ca 20cm som jag fick på köpet när jag köpte begagnat akvarium. Karet är på 110l, men jag tycker att det verkar för litet för en så stor mal.. han kan inte spurta omkring som malar brukar göra.

    Trodde att man kunde bifoga en bild,men det kunde man nog inte, för jag hade velat få reda på vad det är för en mal och vad den kräver för att må bra.

    Det är ingen skägg på han, två spröt varav ena är itudelad men inte den anda, sen så har den lite av en svag leopardmönster.

    Är det någon som törs sig på att gissa vad detta är? Har sökt på nätet via bild, men ännu har jag inte sett en likadan.
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    gibbiceps?
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Ewe
      • November 2003
      • 7

      #3
      Tack

      Tack för tipset, men min mal är mycket mörkare, nästan så att den har lite upphöjt mönster på ryggen.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Är det en sugmal, eller en "vanlig" mal?
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Kryptonit
          • October 2006
          • 139

          #5
          En 20 cm stor mal som följde med karet och inte är en Gibbiceps... Då lär det vara en Pterygoplichthys pardalis om det nu är en "sugmal"...


          och japp, ett 110l akvarium är aldeles för litet till en så stor mal.
          Malawiciklider och L-malar i 1484 liter
          (720 + 420 + 120 + 112 + 56 + 56)

          Kommentar

          • Guest

            #6
            ...eller så kan det vara en pterygoplichthys disjunctivus

            Kommentar

            Arbetssätt...