Vart är malbebbarna??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miiaoo
    • January 2006
    • 2815

    Vart är malbebbarna??

    Som rubriken lyder...

    Nu har Ancistruspappan fläktat i exekt 5 dygn och nu har tomma äggskal viftats ut men jag ser inte en enda unge...
    Är så nykläckta yngel kapabla att sitta fast i taket på grottan? För däe ser ju inte jag.. Jag har fått för mig at dom inte har så bra "sug" när dom är så nya.. Men jag vet ju att jag har läst i trådar att alla ynglena plötsligt sitter på pumpen eller liknande så dom kanske kan sitta i ett grott-tak??

    Vad tror ni??
    Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

    Kika gärna in i min dagbok!
  • gizmogirl
    • August 2006
    • 2214

    #2
    De kommer ju inte fram förrän gulesäcken är förbrukad vilket brukar ta några dagar till så om det blivit yngel så är de kvar under grottan.

    Kommentar

    • miiaoo
      • January 2006
      • 2815

      #3
      Ursprungligen postat av gizmogirl
      De kommer ju inte fram förrän gulesäcken är förbrukad vilket brukar ta några dagar till så om det blivit yngel så är de kvar under grottan.
      jag vet att dom inte kommer fram förrän om några dagar, men kan dom slltså suga sig fast i taket på grottan?? För jag ser in på bottnen och där är inga små..
      Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

      Kika gärna in i min dagbok!

      Kommentar

      • gizmogirl
        • August 2006
        • 2214

        #4
        vad jag har läst av andra så kan de suga sig fast och i skydd av pappan så de är nog i taket

        Kommentar

        • hfh75
          • April 2005
          • 595

          #5
          Ursprungligen postat av miiaoo
          jag vet att dom inte kommer fram förrän om några dagar, men kan dom slltså suga sig fast i taket på grottan?? För jag ser in på bottnen och där är inga små..
          japp... Han brukar ha dom under sina skyddande vingar... även om det råkar vara i taket på grottan...
          /Fredrik

          -En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

          Kommentar

          • Guest

            #6
            Det tar ca 16 dygn innan pappan släpper dom, så du får allt tåla dig lite till...

            Kommentar

            • hfh75
              • April 2005
              • 595

              #7
              Ursprungligen postat av Anettejt
              Det tar ca 16 dygn innan pappan släpper dom, så du får allt tåla dig lite till...
              Men så söta dom är när dom ger sig av på egen hand...
              /Fredrik

              -En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

              Kommentar

              • miiaoo
                • January 2006
                • 2815

                #8
                Ursprungligen postat av Anettejt
                Det tar ca 16 dygn innan pappan släpper dom, så du får allt tåla dig lite till...

                ha ha, ja det gör inget men jag är ju såklart nyfiken.. Jag har väntat på yngel i ett år nu så vad gör 15 dagar till...
                Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                Kika gärna in i min dagbok!

                Kommentar

                Arbetssätt...